Nicolaj - det du siger er at man reelt kan sende klik ( og måske leads ) til et aff.netværk uden man overhovedet kan være sikker på de giver kommission retur. Hmm! Egentlig lidt skræmmende.
Tjaee, sådan har det vel altid været, og jeg kan ikke lige se hvordan det skulle ændres. Men hvis du har en ide til en løsning, så hører jeg gerne om den ;-)
Det handler i høj grad om tillid, og så må man forsøge at lave så mange kvalitetskontrol som overhovedet muligt. Som Nicolaj nævner, så kan du tjekke efter uregelmæssigheder i statistikken, samt selv lave løbende stikprøver. Derudover vil jeg også anbefale at man spreder risikoen på flere forskellige netværk, og flere forskellige kampagner.
Ved manglende tracking er det ikke nødvendigvis netværket der snyder eller har lavet en fejl. Det kan også være annoncøren der har klokket i det, og så vil trackingen fejle uanset hvilket netværk der bruges. Dog laver mange netværk også løbende stikprøver, så et godt netværk vil selv opdage hvis trackingen fejler hos annoncøren.