Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg ud af kløerne på Tysk fup firma

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Nu vil han ikke blive registrere i RKI sålænge han er uenig i kravene eller bliver dømt for det.

Så hvis de begge er indstillet på at det skal gå rettens gang, ja så må man jo se om virksomheden kan argumentere for at få 240 euro plus 99 euro. Som sagt har de rigtig mange dårlige sager kørende, så der er da en mulighed for Mark.

Det er så rigtig nok men...

Fordi folk ik læser de betingelser, som de godkender, så vil retten næppe tilgode se Mark... Firmaet har jo ik gjort noget forkert, det er bare Mark, som har accepteret nogle betingelser, som han ik har læst!
Og at der er mange sager, er vel kun et udtryk for, at ingen læser betingelserne mere, men blot trykker accepter...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Viby Sjælland
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 133
Fra  RiderShop Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Efter hvad jeg kan huske omkring indgåelse af økonomiske bindende aftaler, så kan sådanne aftaler først indgåes med personer under 18 år når dennes værge godkender aftalen.

klip fra borger.dk:

I Danmark bliver du myndig, når du fylder 18 år. Så kan du stemme til valg og har ret til selv at bestemme.

At være myndig
At være myndig betyder, at du kan indgå bindende aftaler, disponere over din egen økonomi, og at du kan indgå forskellige former for retshandler, for eksempel købe ejendom. Når du er myndig, får du stemmeret til valg i Danmark.

I Danmark er myndighedsalderen 18 år.

Umyndige under 18 år
Personer under 18 år er automatisk umyndige. Den, som har forældremyndigheden, er automatisk værge. Indtil du fylder 18 år kan forældre i en række sager derfor bestemme over børnenes handlinger.

klip slut.

Jeg håber det kan være dig til hjælp.

Med venlig hilsen

Reno

RiderShop - Online webbutik til dig som mangler kvalitets rideudstyr til fornuftige priser

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Reno Jensen:
Efter hvad jeg kan huske omkring indgåelse af økonomiske bindende aftaler, så kan sådanne aftaler først indgåes med personer under 18 år når dennes værge godkender aftalen

Det hjælper næppe Mark, da der her er tale om et erhvervskøb.

Dertil kommer at reglerne omkring hvad unge kan og må med i forhold til økonomiske aftaler ikke er så firkantede. Der er eksempelvis vide grænser for hvad unge kan bruge penge til som de selv har tjent efter det fyldte 15. år.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Iryna.dk:

Nu vil han ikke blive registrere i RKI sålænge han er uenig i kravene eller bliver dømt for det.

Så hvis de begge er indstillet på at det skal gå rettens gang, ja så må man jo se om virksomheden kan argumentere for at få 240 euro plus 99 euro. Som sagt har de rigtig mange dårlige sager kørende, så der er da en mulighed for Mark.

 

Det er så rigtig nok men...

Fordi folk ik læser de betingelser, som de godkender, så vil retten næppe tilgode se Mark... Firmaet har jo ik gjort noget forkert, det er bare Mark, som har accepteret nogle betingelser, som han ik har læst!
Og at der er mange sager, er vel kun et udtryk for, at ingen læser betingelserne mere, men blot trykker accepter...

 

Igen, det er rigtigt at han har godkendt betingelserne til trods for at prisen er oplyst. Så den sag er jo unægteligt ikke særlig god for ham. Men som mange i de tyske fora henviser til, så får man bare ikke nogen vare, man havde forventet. Jeg ved ikke lige præcis hvad det er, for jeg skal ikke ind og kigge på den side. Men hvis man ikke får varen for det køb man har skrevet sig op til, så er der da i den grad mulighed for at klage over det og dermed lade være med at betale.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Igen, det er rigtigt at han har godkendt betingelserne til trods for at prisen er oplyst. Så den sag er jo unægteligt ikke særlig god for ham. Men som mange i de tyske fora henviser til, så får man bare ikke nogen vare, man havde forventet. Jeg ved ikke lige præcis hvad det er, for jeg skal ikke ind og kigge på den side. Men hvis man ikke får varen for det køb man har skrevet sig op til, så er der da i den grad mulighed for at klage over det og dermed lade være med at betale.

Hvis varen er servicen, som består af adgang til et grossisforum, så har man fået det man har betalt for...

Om man så er tilfreds med servicen eller ej... Og jeg skal ik forsvare firmaet eller dets måder at lave forretning på, men når man acceptere noget B2B, så fanger bordet... Længere er den ik...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Iryna.dk:

Igen, det er rigtigt at han har godkendt betingelserne til trods for at prisen er oplyst. Så den sag er jo unægteligt ikke særlig god for ham. Men som mange i de tyske fora henviser til, så får man bare ikke nogen vare, man havde forventet. Jeg ved ikke lige præcis hvad det er, for jeg skal ikke ind og kigge på den side. Men hvis man ikke får varen for det køb man har skrevet sig op til, så er der da i den grad mulighed for at klage over det og dermed lade være med at betale.

 

Hvis varen er servicen, som består af adgang til et grossisforum, så har man fået det man har betalt for...

Om man så er tilfreds med servicen eller ej... Og jeg skal ik forsvare firmaet eller dets måder at lave forretning på, men når man acceptere noget B2B, så fanger bordet... Længere er den ik...

 

Tja, er ikke enig. Når man betaler 240 plus 99 euro og får et login til en tom side, så er der tale om snyd og bedrageri i min verden.

Når jeg bestiller en pizza til 78 kroner regner jeg heller ikke med at pizzaaesken er tom. Men jeg er nok bare naiv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Tja, er ikke enig. Når man betaler 240 plus 99 euro og får et login til en tom side, så er der tale om snyd og bedrageri i min verden.

Når jeg bestiller en pizza til 78 kroner regner jeg heller ikke med at pizzaaesken er tom. Men jeg er nok bare naiv.

Jamen hvis du betaler 200 kr for et login til en datingside, og der ik er mange brugere, har sitet så snydt dig?

Du kan ALDRIG sammenligne en service og et fysisk produkt! Det er altså umuligt!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Iryna.dk:

Tja, er ikke enig. Når man betaler 240 plus 99 euro og får et login til en tom side, så er der tale om snyd og bedrageri i min verden.

Når jeg bestiller en pizza til 78 kroner regner jeg heller ikke med at pizzaaesken er tom. Men jeg er nok bare naiv.

 

Jamen hvis du betaler 200 kr for et login til en datingside, og der ik er mange brugere, har sitet så snydt dig?

Du kan ALDRIG sammenligne en service og et fysisk produkt! Det er altså umuligt!

 

Kommer vel an på, hvor mange profiler og om jeg reelt set får noget ud af det. At forsvare denne snydepraksis synes jeg aerlig talt er lidt underligt. Men så må Mads jo bare bide i det sure aeble og betale pengene for ingenting. Hvis det er den gaengse opfattelse af hvordan man skal lave forretninger på internettet, så har jeg da vaeret ekstremt heldigt indtil videre.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Kommer vel an på, hvor mange profiler og om jeg reelt set får noget ud af det. At forsvare denne snydepraksis synes jeg aerlig talt er lidt underligt. Men så må Mads jo bare bide i det sure aeble og betale pengene for ingenting. Hvis det er den gaengse opfattelse af hvordan man skal lave forretninger på internettet, så har jeg da vaeret ekstremt heldigt indtil videre.

Amino ville være snyd, hvis der kun var få brugere, men man kunne vælge at være plus?

Jeg forsvare slet ik den type forretning, men prøver at skære ud i pap, at folk skal læse de fucking lange, besværlige og kedelige betingelser, som de acceptere... Og køber du adgang til et site, hvor indholdet genereres af andre end sites indehavere, så skal man 100% læse betingelserne!!!
Forstår man ik betingelserne, eller er man lidt i tvivl, så skal man ALDRIG acceptere dem!

Og hvis du så vidste, hvor mange af disse ubrugelige B2B katalogsider der findes i UK og DE, så ville du få et chok... Selv de kataloger/sider, med 20.000 annoncer er spild af tid, penge og ressourcer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at Amino har noget ekstra og godt at byde på, siden stoerstedelen herinde har en betalingsprofil. Jeg har endnu ikke laest så mange beskeder hvor forbrugerne klager over det de får, så pris og "vare" haenger åbenbart nogenlunde sammen. Har nu heller ikke indtryk af at Martin T. og resten af Amino er ude efter at toemme lommerne på folk, for i sidste ende taber man på det, lige som det tyske eksempel viser ret godt. Man kan ikke google navnet uden at finde de dårlige nyheder om dem.

Selvfoelgelig skal man da laese betingelserne, for man skal da vide hvad det koster, hvad opsigelsesperioden er osv. Muligvis står der endda hvad man kan forvente, men at tage et vist beloeb og så "tilbyde" en tom side, hvordan kan det retfaerdiggoeres? Selvfoelgelig ville jeg da ikke betale for sådan en side?

Jeg ved ikke, om der eksisterer noget bag login siden - men der er jo altså mange der foeler sig snydt, så mon ikke der er god grund til det.

Det er også netop problemet. En eller anden fusker saetter en side op som ikke er noget vaerd og kan bare tillade sig at laene sig tilbage og sige: "Jamen du kunne jo bare have laest betingelserne!"

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)