Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregskab 2010 for meget lille momsregistreret virksomhed ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en lille momsregireret virksomhed. Jeg har endnu ikke fået lavet årsregskab (selvangivelse)  for 2009 (ikke godt).

Hvad gør man egentlig, for at gøre det lettest og billigt. Alle mine ydelser er IT-Ydelser (altså ikke varer).

Jeg har ialt indtægter: 

ca 10 faktura til danske kunder. Ialt ca 8000 kr

ca 5 fakturaer til EU kunder. ialt ca 2000 kr

ca 5 fakturaer til USA kunder. ialt ca 2000 kr

Af udgifter har jeg: (har ikke gået og gemt alle mulige småting)

ca 8 regninger fra Frankrig, ialt kr ca 8000 kr.

Altså jeg er helt på bar bund og skal lige til at starte, og ville også helst undgå at skulle betale 2000 kr til en revisor (men det kan man måske ikke undgå ? ) .

Så hvis der lige er nogen der har nogen hint eller forklaringer til systemet, så er alle informationer meget velkomene,

(I 2010 har jeg allerede langt bedre indtægter, så næste år kan jeg forhåbenligt bare betale mig fra problemet).

Mvh Jolle.

Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 17:53

Overskrift skulle jo så have været 2009 regskab. Jeg har jo iøvrigt mine momsindberetninger for 2009.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:34

På lige frem og jævnt dansk - få fingeren ud.

Ved en for sent indleveret selvangivelse render der et dagligt skattetillæg på. Afhængig af din indkomst er der 100 eller 200 kr om dagen. Dog max 2500 eller 5000 kr.

Jeg ville for 2009 blot lave en opgørelse der siger

Indkomst: 12.000 kr

Udgifter 8.000 kr

Overskud 4.000 kr.

Tænk over det et par dage til og vupsi er dit overskud væk.

Lav opgørelsen i et regneark så du kan se hvilke bilag der er indgået i opgørelsen. Regnskabet skal ikke indsendes til SKAT. Det er kun hvis de beder om det.

Min metode opfylder IKKE kravene til et regnskab!!!  Regnskabet kan du sætte korrekt op hvis SKAT efterspørger det.

Med hensyn til 2010 håber jeg at du er begyndt med regnskabet. Det er ikke jordens sjoveste opgave for en bogholder at få en kasse med et års bilag og skal til at finde hoved og hale i det. Ligesom du heller ikke vinder mange pluspoint hos SKAT, hvis de kaster sig over dette.

/Henrik

Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 18:53

Tak, jeg gik lige i panik. Frygtede at det var meget meget kompliceret med revioser og alt muligt, og har så lige rejst væk og kommet til at fortrænge det. Men nu er jeg begyndt at forstå at det bare er et almindeligt regskab med indtægter og udgifter, og at jeg så bare skal skrive overskudet på selvangivelse og slut.

Så må jeg vist lige ind og få det hele afleveret mandag, mange tak.

Tak.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:01

kajollerup:
at jeg så bare skal skrive overskudet på selvangivelse og slut.

JEPSYes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)