jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe eller om ikke andet hjælpe lidt i en eller anden retning.
Jeg arbejder for AB Gruppen A/S, og vi er ved at stable en mindre konkurrence på benene. Det er en konkurrence, hvor studerende skal komme med nogle bidrag, som vi så vurderer og hvor et panel udvælger vinderen udfra nogle overordnede kriterier.
Men hvad skal vi give i præmie, og hvad må vi give?
Vi tænkte på en mindre sum penge, en lille ferie, en iPhone4 eller et fedt videokamera. Men hvordan gør man med hensyn til SKAT? Hvad skal vi betale, og hvordan undgår vi, at vinderen skal betale?
Jeg mener at reglerne er, at de første 200 kr. er skattefrie ("bagatelgrænse". Præmier for mere end 200 kr. beskattes med en konkurrenceafgift på 17,5 %. Bemærk at der gælder andre regler, hvis konkurrencen ikke er åben for alle.
Jeg arbejder for AB Gruppen A/S, og vi er ved at stable en mindre konkurrence på benene. Det er en konkurrence, hvor studerende skal komme med nogle bidrag, som vi så vurderer og hvor et panel udvælger vinderen udfra nogle overordnede kriterier
Først og fremmest er det min opfattelse at konkurrencen IKKE er omfattet af lov om spil. Da der hverken er tale om et spil eller lotteri der er omfattet af loven vil gevinster være skattepligtig som personlig indkomst.
Først og fremmest er det min opfattelse at konkurrencen IKKE er omfattet af lov om spil. Da der hverken er tale om et spil eller lotteri der er omfattet af loven vil gevinster være skattepligtig som personlig indkomst.
/Henrik
Hvem har egentlig oplysningspligt overfor SKAT i den sammenhæng? Modtageren af gaven eller arrangøren af konkurrencen?