Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må vi give i præmie med hensyn til SKAT?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe eller om ikke andet hjælpe lidt i en eller anden retning.

Jeg arbejder for AB Gruppen A/S, og vi er ved at stable en mindre konkurrence på benene. Det er en konkurrence, hvor studerende skal komme med nogle bidrag, som vi så vurderer og hvor et panel udvælger vinderen udfra nogle overordnede kriterier.

Men hvad skal vi give i præmie, og hvad må vi give?

Vi tænkte på en mindre sum penge, en lille ferie, en iPhone4 eller et fedt videokamera. Men hvordan gør man med hensyn til SKAT? Hvad skal vi betale, og hvordan undgår vi, at vinderen skal betale?

Please help us..  :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej cvmilo :)

Jeg mener at reglerne er, at de første 200 kr. er skattefrie ("bagatelgrænse". Præmier for mere end 200 kr. beskattes med en konkurrenceafgift på 17,5 %. Bemærk at der gælder andre regler, hvis konkurrencen ikke er åben for alle.

Hav en god aften :)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 22:31

Hvad så hvis man kalder Præmier for dusør ?

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så tror jeg modtageren bliver beskattet af beløbet. Er dog ikke revisor, så jeg kan tage fejl :)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 22:52

escal8:

Så tror jeg modtageren bliver beskattet af beløbet. Er dog ikke revisor, så jeg kan tage fejl :)

Der var en gang en masse ballade om indsatte i danske fængsler ikke betalte skat
så nu kalder de det dusør i stedet for løn

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:12

Tak for svarene!

Er der så nogen af jer, der ved, hvad reglerne er, hvis konkurrencen IKKE er åben for alle?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 10:47

Jeg vil siger 2 ting og den firma

1) Få en nu telefondam der snakker med håndeværkerne.

2) gid fler opgave til de små firmaer.

Det vil være en god ting for i og for de små firma. Der er mange små firma der har meld sige ud fra jære.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:48

cvmilo:
Jeg arbejder for AB Gruppen A/S, og vi er ved at stable en mindre konkurrence på benene. Det er en konkurrence, hvor studerende skal komme med nogle bidrag, som vi så vurderer og hvor et panel udvælger vinderen udfra nogle overordnede kriterier

Først og fremmest er det min opfattelse at konkurrencen IKKE er omfattet af lov om spil.  Da der hverken er tale om et spil eller lotteri der er omfattet af loven vil gevinster være skattepligtig som personlig indkomst.

/Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:54

cvmilo:
Er der så nogen af jer, der ved, hvad reglerne er, hvis konkurrencen IKKE er åben for alle?

Ved et IKKE godkendt spil eller lotteri vil præmien skulle beskattes som personlig indkomst.

For lige at præcisere afgifterne ved godkendte spil og lotterier:

Kontante gevinster:  15% af gevinsten minus 200 kr
Ting, gaver mv.: 17,5% af gevinsten minus 200 kr.

/Henrik

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:55

Henrik Krogh:

Først og fremmest er det min opfattelse at konkurrencen IKKE er omfattet af lov om spil.  Da der hverken er tale om et spil eller lotteri der er omfattet af loven vil gevinster være skattepligtig som personlig indkomst.

/Henrik

Hvem har egentlig oplysningspligt overfor SKAT i den sammenhæng? Modtageren af gaven eller arrangøren af konkurrencen?

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)