Hej Aminoer. |
Det nemeste vil være af fremstille en javascript Dropdown hvor instrumenternes navne ligger i javascriptet.
Eller du kan lægge formularen i en iFrame.
Venlig hilsen,
Christian
Hej Aminoer. |
Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje
Det nemeste vil være af fremstille en javascript Dropdown hvor instrumenternes navne ligger i javascriptet. Eller du kan lægge formularen i en iFrame.
Venlig hilsen, Christian |
Ja, cloaking eller AJAX :) I din situation vil jeg anbefale AJAX, da det uden tivl er den mindst farlige strategi. Ingen af delene er dog perfekte løsninger i forhold til SEO - de findes ikke på det du ønsker. |
Hvad hvis man smider dropdown-menuen over på sin egen underside, som man så laver noindex på og derefter hiver ind på hovedsiden via en frame? Vi er ude i en større Storm P løsning.... Men kunne det virke? For at undgå google's bot falder over teksten i dropdown-menuen kunne man så evt. sætte den til at loade med en forsinkelse..... Bare lige for at gøre det endnu mere bøvlet :D Men hvad siger du.... Har jeg drukket af natpotten eller kunne det virke? |
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Vil du være med?
Havde også overvejet versionen med javascript med synes at havde hørt at der fandtes et tag der kunne fortælle Goolge at den skulle undgå at læse noget kode. Men kan godt være jeg har hørt forkert. |
Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje
Man kan jo vha robots.txt styre hvilke filer en agent må læse, og hvilke der ikke må læses. Hvad hvis man ligger instrumenterne i en tekstfil, som google ikke må læse, og så læser dem ind med javascript?? eller er det ude i hampen? ;-) |
Det er nemt at bruge ganske alm. javascript til det.
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg er helt enig i det fleste tilbagemeldinger her. Brug Javacript. Alternativt kan en Flash-løsning være en vej at gå? |
Kenneth Andersen | Online Evangelist
"Find den bedte pris på taletidskort"
Så vidt jeg ved, mener google, at det er dårlig skik at vise brugere tekst og skjule det for google. Den straffer dig helt sikkert den anden vej rundt (hvid tektst på hvis baggrund etc.) |
Der er ikke snakket om at man fjerner noget for søgemaskinerne og viser noget andet for brugerne. Det kræver kun 2 linier javascript (i grove træk) at lave den dropdown om til javascript. Men derudover så mener du vel at det er dårlig skik at vise tekst for søgemaskinerne og skjule det for brugerne ;) |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....