Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skjule noget tekst for Google

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 74
Fra  MUUV.DK Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

På min hjemmeside www.instrument-butikker.dk har jeg i venstre side en "select" hvor alle typer af instrumenter står i, denne ville jeg meget gerne "skjule" for Google da dette betyder at alle instrumenters navne står på samtlige sider på hele hjemmesiden. Dette har gjort at den nogle gange viser nogle "forkerte" resultater ude på Google.

Nogen der kender en måde hvorpå man kan få google til at overse noget kode? 

Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det nemeste vil være af fremstille en javascript Dropdown hvor instrumenternes navne ligger i javascriptet.

Eller du kan lægge formularen i en iFrame.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:58

Glen Michaelsen:
Nogen der kender en måde hvorpå man kan få google til at overse noget kode? 

Ja, cloaking eller AJAX :)

I din situation vil jeg anbefale AJAX, da det uden tivl er den mindst farlige strategi.

Ingen af delene er dog perfekte løsninger i forhold til SEO - de findes ikke på det du ønsker.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:23

Mikkel deMib Svendsen:
Ingen af delene er dog perfekte løsninger i forhold til SEO - de findes ikke på det du ønsker.

Hvad hvis man smider dropdown-menuen over på sin egen underside, som man så laver noindex på og derefter hiver ind på hovedsiden via en frame?

Vi er ude i en større Storm P løsning.... Men kunne det virke?

For at undgå google's bot falder over teksten i dropdown-menuen kunne man så evt. sætte den til at loade med en forsinkelse..... Bare lige for at gøre det endnu mere bøvlet :D

Men hvad siger du.... Har jeg drukket af natpotten eller kunne det virke?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 74
Fra  MUUV.DK Skrevet kl. 22:48

Havde også overvejet versionen med javascript med synes at havde hørt at der fandtes et tag der kunne fortælle Goolge at den skulle undgå at læse noget kode. Men kan godt være jeg har hørt forkert.

Men vil helst ikke ud i disse lidt ufine metoder, så hvis ikke der findes en "Google-godkendt" måde at gøre dette på må jeg leve med den derude. 

Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:11

Man kan jo vha robots.txt styre hvilke filer en agent må læse, og hvilke der ikke må læses. Hvad hvis man ligger instrumenterne i en tekstfil, som google ikke må læse, og så læser dem ind med javascript?? eller er det ude i hampen? ;-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:18

Det er nemt at bruge ganske alm. javascript til det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ballerup
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:22

Jeg er helt enig i det fleste tilbagemeldinger her. Brug Javacript. Alternativt kan en Flash-løsning være en vej at gå?

Kenneth Andersen | Online Evangelist

"Find den bedte pris på taletidskort"

Fra Århus
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 24
Fra  Grøn Polering Skrevet kl. 23:25

Så vidt jeg ved, mener google, at det er dårlig skik at vise brugere tekst og skjule det for google. Den straffer dig helt sikkert den anden vej rundt (hvid tektst på hvis baggrund etc.)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:28

Mikkel Erup:

Så vidt jeg ved, mener google, at det er dårlig skik at vise brugere tekst og skjule det for google. Den straffer dig helt sikkert den anden vej rundt (hvid tektst på hvis baggrund etc.)

Der er ikke snakket om at man fjerner noget for søgemaskinerne og viser noget andet for brugerne. Det kræver kun 2 linier javascript (i grove træk) at lave den dropdown om til javascript.

Men derudover så mener du vel at det er dårlig skik at vise tekst for søgemaskinerne og skjule det for brugerne ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)