Hej Aminoer. Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
I samarbejde med det førende svenske private shopping community - læste jeg et indlæg om at Campadre nu skruer op for det danske marked. Umiddelbart en interessant forretningsmodel - men med meget store barrierer. Campadre er lavet efter konceptet fra franske Vente Privee - som lader til at gøre det suverænt og skulle efter sigende have ca. 8 millioner medlemmer - ret fornuftigt må man sige. Konceptet er ligeledes kopieret i USA af nogle der hedder Gilt Group - ligeledes en kæmpe succes. Se konceptet på www.campadre.dk - tror den er udmærket - men et det kræver noget at servicere og vedligehold flere hundredetusinde medlemmer. Syntes bare lige det var interessant at dele - stor international IT-succes prøver nu kræfter lokalt.
|
Hej Thomas og andre aminoer,
Jeg kan kun give dig ret i Thomas, at det er et stort arbejde aktivt at drifte en stor medlemsdatabase. Men endnu større arbejde er det at styre den distribution der er relateret til cross-stockings som dette koncept bygger på. Dvs hvor du sælger en vare før du køber.
Jeg taler af erfaring da jeg og min partner sidste år har startet danmarks første online shoppingnetværk eller Private Shopping Club som nogle kalder det, og som er identisk med Campadre og Ventee-privee som du omtaler. Vores koncept hedder Designers & Friends. Se www.designersandfriends.dk
Jeg kan fortælle at Ventee-privee startede i 2002 som de første af sin slags og sidste år omsatte for 700 mio € og dermed i al hemmelighed blevet et af Europas største sites. Så det er en forholdsvis fornuftig vækstrate :-)
Der kommer også her et invitationslink så vores med-aminoer kan blive medlem af Designers & Friends og se hvad vi taler om.
Invitationslink:
http://www.designersandfriends.dk/friends/?e=ZnJlZGVyaWtrb2xlbmRhQGdtYWlsLmNvbQ==
DBH
Frederik Kolenda