Sådan ser fordelingen ik ud i en B2Cwebshop med bankoverførsel, som eneste betalingsmåde...
Det kan godt være, at mange har krydset af i "hvis shoppen er troværdig", men når bankoverførslen skal foretages, så ser fordelingen meget anderledes ud!
Så vil du opleve et enormt stort frafald af kunder!
Jeg har tidligere accepteret bankbetaling på min webshop, men droppede det igen.
Flertallet af ordrerne på bankbetaling blev ikke til noget... der kom ganske enkelt ikke penge for ordren, på trods af adskillige pæne påmindelser...
Om det så er fordi folk har fortrudt handlen, eller om det kun er skumle typer, der håber på, at man sender varen før man har set pengene, aner jeg ikke.
Flere troede også, at de ville få girokort eller faktura med pakken, selvom betalingsmetoden tydeligt hed "Forudbetaling via bank", og det klart fremgik af betingelserne, at varen ikke blev afsendt før pengene var synlige på min konto...
Sådan ser fordelingen ik ud i en B2C webshop med bankoverførsel, som eneste betalingsmåde...
Det kan godt være, at mange har krydset af i "hvis shoppen er troværdig", men når bankoverførslen skal foretages, så ser fordelingen meget anderledes ud!
Så vil du opleve et enormt stort frafald af kunder!
Fuldstændig enig. Så hellere tilbyd dem betaling pr. faktura m. giro. Så er du også "sikker" på at få dine penge og det er win win for begge parter.
Mht. valg af PBS så kommer det an på, hvilke betalingskort du ønsker at modtage i din forretning. Hvis du kun ønsker at modtage danske betalingskort, så koster indløsningsaftalen hos PBS DKK 250 i oprettelse og DKK 1.000 i årsgebyr. Ud over det skal du have et abonnement til en betalingsgateway. Her starter priserne fra DKK 99 pr. måned.