Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor effektiv er bankoverførsel som betalingsmåde på en dansk webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Der kan læses meget om at bankoverførsler på webshops "skræmmer" de besøgende væk, men hvor galt står det egentlig til?

Hvor meget gider danske besøgende at betale via bankoverførsel på nettet?

• Slet ikke (31%)
  • Kun i ringe grad (37,9%)
  • Ingen problemer hvis sitet ellers virker troværdigt (31%)
  • Lige så godt som PBS - Dankort - Visa m.m. (0%)
  • Den foretrukne betalingsmåde pga. sikkerheden imod senere misbrug af personlige data (0%)
  • Totalt antal stemmer: 29
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:39

Sådan ser fordelingen ik ud i en B2C webshop med bankoverførsel, som eneste betalingsmåde...

Det kan godt være, at mange har krydset af i "hvis shoppen er troværdig", men når bankoverførslen skal foretages, så ser fordelingen meget anderledes ud!

Så vil du opleve et enormt stort frafald af kunder!

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 07:58

Jeg har tidligere accepteret bankbetaling på min webshop, men droppede det igen.

Flertallet af ordrerne på bankbetaling blev ikke til noget... der kom ganske enkelt ikke penge for ordren, på trods af adskillige pæne påmindelser...

Om det så er fordi folk har fortrudt handlen, eller om det kun er skumle typer, der håber på, at man sender varen før man har set pengene, aner jeg ikke.

Flere troede også, at de ville få girokort eller faktura med pakken, selvom betalingsmetoden tydeligt hed "Forudbetaling via bank", og det klart fremgik af betingelserne, at varen ikke blev afsendt før pengene var synlige på min konto...

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 07:59

Fashion-Seller:

Sådan ser fordelingen ik ud i en B2C webshop med bankoverførsel, som eneste betalingsmåde...

Det kan godt være, at mange har krydset af i "hvis shoppen er troværdig", men når bankoverførslen skal foretages, så ser fordelingen meget anderledes ud!

Så vil du opleve et enormt stort frafald af kunder!

Fuldstændig enig. Så hellere tilbyd dem betaling pr. faktura m. giro. Så er du også "sikker" på at få dine penge og det er win win for begge parter.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:11

Bankoverførsel må ihvertfald ikke stå alene, så tror jeg ikke du får mange ordrer.

Langt de fleste der benytter bankoverførsel hos mig er erhvervskunder, og det fungerer uden problemer.

For private, kan jeg godt genkende at en del ordrer ikke bliver til noget, men problemet er ikke meget værre end manglende dækning på VisaElektron...

Så alt i alt ville jeg ikke undvære bankoverførsel som alternativ.

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 52
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:19

Mht. valg af PBS så kommer det an på, hvilke betalingskort du ønsker at modtage i din forretning. Hvis du kun ønsker at modtage danske betalingskort, så koster indløsningsaftalen hos PBS DKK 250 i oprettelse og DKK 1.000 i årsgebyr. Ud over det skal du have et abonnement til en betalingsgateway. Her starter priserne fra DKK 99 pr. måned.

Med venlig hilsen
Morten Lanng - ePay / Payment Solutions - www.ePay.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)