Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel mellem wordpress statistik og google analytics

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har for en uge siden fået en blog (nu med eget domæne). Tidligere kunne jeg altid se direkte i wordpress, hvor mange besøgende jeg havde om dagen og hvor de kom fra. Ikke geografisk, men hvilke sider de kom fra. Der havde jeg pænt mange besøgende.

Nu har jeg altså fået den nye blog, hvor google analytics sørger for den slags information - og som bekendt er google analytics et super redskab at have.

Men statistikkerne er langt dårligere end før. Jeg tror næppe at det har noget med bloggen at gøre, for jeg mener selv at den nye er bedre og mere brugervenlig. Det ser ud til at wordpress og google analytics ikke altid har de samme statistikker, uden dog at vide det 100 procent, for jeg har ikke mulighed for at måle trafikken direkte i wordpress mere...

Nogen der har en ide hvordan det kan være at der er langt færre på siden ift den gamle side?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:35

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Skrevet kl. 08:50

Måske dit gamle stat system vist alle besøgende, og i GA sammenligner du det med UNIKKE besøgende?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54

Tobias Thaastrup-Leth:

Måske dit gamle stat system vist alle besøgende, og i GA sammenligner du det med UNIKKE besøgende?

Hmm ja måske, det ved jeg ikke hvordan wordpress opgør den slags, men det er muligt at det har noget med det at gøre, ja..

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 09:02

Det lyder sandsynligt - og du kan nok roligt regne med at det er Google Analytics tallene der er de korrekte. Er det BB Usage Stats du tidligere brugte i Wordpress Kontrolpanel?

Lidt off-topic:

På din blog ville en Lightbox plug-in gøre underværker, feks denne: http://wordpress.org/extend/plugins/lightbox-2/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22

Tobias Thaastrup-Leth:

Det lyder sandsynligt - og du kan nok roligt regne med at det er Google Analytics tallene der er de korrekte. Er det BB Usage Stats du tidligere brugte i Wordpress Kontrolpanel?

Lidt off-topic:

På din blog ville en Lightbox plug-in gøre underværker, feks denne: http://wordpress.org/extend/plugins/lightbox-2/

Hej Tobias,

jeg brugte tidligere wordpress uden eget domæne, altså den der version som man ikke behøver at downloade. Der var noget der hed "statistik", som egentlig fungerede ganske ok. Men om det er det du nævner, det ved jeg ikke.

Tak for dit råd angående bloggen. Jeg er absolut ikke teknisk begavet på nogen måder. Det link du sender, er det noget for at give billederne et bedre udtryk eller?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 10:25

OK, så er jeg med mht til statistik - så brugte du ikke det system jeg nævnte.

Ang det link der, så gør en Lightbox plug-in at dine billeder åbnes på en smartere måde end i dag.

Du kan se et eksempel her:

Tobias Thaastrup-Leth <- Prøv at klik på et af de 3 billeder. De åbner op med en såkaldt Lightbox effekt.

Snedigt, ik Wink

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 05:28

Hejsa

Der vil altid stor forskel i data når man bruger forskellige systemer. Selv hvis du lagde to forholdsvis ens systemer på kan du opleve en forskel på 20%.

Wordpress registrerer formentlig besøg i forhold til hvor mange der har loadet en side, ud fra deres server. Google Analytics måler det samme, men på baggrund af javascript, dvs. de, der har slået javascript fra bliver ikke målt. Der er et par andre elementer, der kan give forskel også (fx hvis man ikke accepterer cookies).

Men for at gå væk fra at værktøjerne ikke måler præcist ens - så er det jo to vidt forskellige ting du har målt som jeg forstår det? Det ene er en blog der har eksisteret i noget tid og har nogle gode placeringer på søgemaskiner og links fra andre sites. Det andet er en ny blog der måske knap findes på Google endnu, og med langt færre links. Det er blot formodninger, men har jeg evt lidt ret i det?

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 10:47

I øvrigt - når du bruger Wordpress på dit eget domæne, så kan jeg anbefale Google Analytics plugin fra yoast - det er absolut det bedste der er dd., og det er lige blevet opdateret :)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)