Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugbar host til debatforum!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Michael R. Gertz:
alle disse VPS'er er selvstændige Operativ systemet, lige som en alm fysisk server

Det er så desværre ikke helt rigtigt. Der er nogle VPS'ere hvor de deler OS'et

HVad mener du med at de deler OS'et??? ja alle VPS'er ligger på et hostOS som er installeret på Serveren og så ligger alle VPS'er som et guest OS oven på det HostOS.

Ellers er jeg ikke med på hvad du mener???

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:21

Det jeg mener er:

Med en Parallels Virtuozzo binder systemet sig til host-serverens operativ system og bruger dennes kerne og systemfiler, sådan de ikke ligger dobbelt for alle kunder. Hvis du vil læse lidt nærmere om teknologien kan du kigge på følgende link:

http://www.parallels.com/products/pvc45/info/virtualization/

Så det er også vigtigt at vide hvilket host-os der bruges.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:37

Niels:

Det jeg mener er:

Med en Parallels Virtuozzo binder systemet sig til host-serverens operativ system og bruger dennes kerne og systemfiler, sådan de ikke ligger dobbelt for alle kunder. Hvis du vil læse lidt nærmere om teknologien kan du kigge på følgende link:

Yep.. det er noget mange overser. Ellers må man finde en hoster der kører virtualisering som feks. KVM, hvor de virtuelle servere er fuldstændig egne units og man kan installere næsten alle OS systemer på dem.

Hilsen

Markus

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:54

Hvad med Surftown VPS, kan det anbefales?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:53

Niels:

Det jeg mener er:

Okay, ja der har jeg da vidst sovet i timen. Men det ser sgu fedt nok ud, må jeg kigge lidt videre på.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 12:34

Det kunne i hvert fald være lækkert at have det hele samlet, så VPS.net lyder som en fin løsning. Det er helt klart en fordel, at kunne opgradere hen af vejen. 

Har det nogen betydning, at det er et ".dk" domæne jeg skal bruge? Hvis man nu hoster i England fx.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael:
Det kunne i hvert fald være lækkert at have det hele samlet, så VPS.net lyder som en fin løsning. Det er helt klart en fordel, at kunne opgradere hen af vejen. 

Jeg er ved at teste vps.net og det ser fint ud indtil nu.

Mikael:
Har det nogen betydning, at det er et ".dk" domæne jeg skal bruge? Hvis man nu hoster i England fx.

Det er uden betydning hvilket domænenavn du hoster på en server. Det der har betydning på et .dk domæne er at den dns du bruger er godkendt til dk-domæner. Her kan du udemærket bruge gratisdns og så pege domænet mod den ip-adresse du får fra vpn.net

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:46

Linode har jeg tidligere haft kig på. Ved du, om de firkantede bokse over de forskellige løsninger indikerer antallet af cores, man har til rådighed?

Hvad angår loadtestens udfald til fordel for de udenlandske hosts, kunne det så tænkes at skyldes, at du tester fra tjenester, der anvender udenlandske server til at beregne hastigheden? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 18:33

Niels:

Det er uden betydning hvilket domænenavn du hoster på en server. Det der har betydning på et .dk domæne er at den dns du bruger er godkendt til dk-domæner. Her kan du udemærket bruge gratisdns og så pege domænet mod den ip-adresse du får fra vpn.net

Så det vil altså sige, at jeg hoster domænet ét sted, og forbinder det domæne med vps.net, som vil håndtere trafik og indhold via en server?

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:46

Mikael:
Så det vil altså sige, at jeg hoster domænet ét sted, og forbinder det domæne med vps.net, som vil håndtere trafik og indhold via en server?

Beklager svartiden.... har haft en del at lave :)

Når du registrere et dk-domæne, så er det dk-hostmaster.dk som fortæller andre hvor de skal finde domænet.

Når du så opretter dns for domænet (det er f.eks. hos gratisdns.dk) så fortæller de brugerne hvor hjemmesiden ligger henne.

Det er så på den server du har hos vps.net der er slutadressen.

Når du har et dk-domæne, så er det vigtigt at det sted som styrer dns (der hvor du fortæller hvor dine mails skal hen og hvor din hjemmeside ligger) er godkendt af dk-hostmaster. Det er nemlig ikke alle der er det.

Jeg ved ikke om du fik fat i det, men så må du lige sende mig en besked så jeg kan prøve at uddybe det. Har siddet og arbejdet med det i (jeg ved snart ikke hvor mange) år.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)