Hej
Noget af det mest useriøse der findes, er at få et brev, hvor man ikke har orket at lave lidt research, undskyld min direkthed. Men når jeg får et brev skrevet direkte til salgs direktøren, eller til inkøbschefen, så har man ikke gidet at slå mit firma, op på CVR.
Men på en anden side, så kan det tit være svært at finde ud af hvem der er hvad. Men så findes det jo forskellige former, for er der flere ansatte, så vil jeg primært bruge I, da det jo generalt er firmaet man er interresseret i, og ikke personen, personen representerer firmaet, men det er jo ikke ham personligt som vil noget, selvom det er igennem ham, det forgår. Han skal jo tit vurdere, om det er godt for dem, og ikke for ham.
Er det et enkeltmands firma, hvor det kun er en person, så ville jeg vælge DU formen, og det er netop, fordi at de normalt køre en mere uformel stil.
Jeg vil personligt selv, meget sjældent vælge DE formen, mere fordi at det ikke ligger til mig. Eller den stil mit firma kører.
/Kenneth