Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adobe Photoshop CS3

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender desværre ikke 3Dbuzz men kunne være man skulle kigge lidt på det.

For dem der arbejder med photoshop både hobby og professionelt vil jeg da anbefale magasinet Photoshop User som også udgives af dem der laver photoshopTV ( NAPP) De sender gerne til Danmark og det koster ikke mere end normale magasiner koster herhjemme.

Bladet indeholder både små tutorials, nyheder og lign.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 12:30
kan du rolig gøre kan se de er gratis igen, du skal dog oprette en bruger og så er det folk med flest indlæg i forumettet som har første prioritet eller det var det ihvertfal engang :-) men de nok ikke så attraktive mere som de var engang så nok ikke så meget pres på.

Der er også en hel masse andet, både til grafiske programmer, programmering, de har også noget som de kalder buzz tv, et magasin osv.  et kig værd :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 12:57
Så har jeg prøvet de nye funktioner igennem i photoshop CS3.

Først og fremmest har hele layoutet fået sig en tur, jeg kan ikke beslutte mig for om det er til det bedre, hvis man har en lille opløsning og problemer med at få plads til alle sine toolbars er det en god ændring, men er man vant til at sidde på en stor skærm synes jeg ikke det er så smart, men man har heldigvis mange muligheder for at ændre og justere på det.

Derudover er der kommet nogle rigtig gode funktioner til de mange webshopejere der bruger oceaner af tid på fritlægning og for at få kanten af denne fritlægning pænt.

Der er kommet et nyt selectiontool, hvor den nærmest maler en selection, jeg har kun lige testet på et par enkelte billeder og her virker det fint, det er dog slet ikke godt nok til f.eks. hår og andre mere krittiske fritlægninger.

Derudover er der kommet et nyt værktøj kaldet refine edge, hvor man har mulighed for at indstille kanten på sin selection, om den skal være blød, hård hvor stor kontrast og et par andre ting. Der er ikke så meget nyt i disse funktioner da det er funktioner som feather mm. men nu er de samlet et i enkelt værktøj hvor man har bedre mulighed for at justere dem så de både passer til en mørk og en lys baggrund.
RAW funktionen skulle eftersigende også ha fået et par ekstra funktioner, disse har jeg dog ikke testet.

Adobe nævner selv af en af de største ændringer er at systemet er tilpasset de nye intel based systems til mac og også tilpasset Vista.

Alt i alt synes jeg det ser lovende ud.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:35
Det er det samme materiale som du har fået på eksperten for år tilbage, og ja det er på høje tid, desværre tager sådan noget rigtig lang tid hvis det skal gøres ordentligt, måske når jeg går på pention eller tilsvarende
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:57
En af de bedste tilføjelser (har jeg læst) er, at man nu kan lægge filtre i et lag for sig selv, så hvis man f.eks har lavet lidt for meget gaussian blur, så behøver man ikke længere at undo'e, men man kan nøjes med at ændre det i laget - og dét har jeg savnet :)

@Martin: Man har i lang tid kunne male et lag i quickmask-mode - det kan man tænde for ved at klikke på en af de små knapper i bunden af toolbaren - det er netop godt til hår; men nu har jeg ikke set den du taler om, men det glæder jeg mig til.

Iøvrigt læste jeg også, at planen er, at den skal komme i en universal binær udgivelse, så man for fremtiden kan bruge den samme licens til både PC og mac.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 14:03
David: Det er korrekt man kan ligge filtre i et smart object hvorved de ikke ødelægger selve billedet. Nu bruger jeg sjældent filtre så den fik jeg ikke lige nævnt :)

Det er ikke quick mask, som du rigtig nok siger har været der længe, det er quick selection, som fungere en blanding mellem quick mask og magic wand. Det er lidt svært at beskrive med tekst hvordan den virker.

EDIT:
Iøvrigt læste jeg også, at planen er, at den skal komme i en universal binær udgivelse, så man for fremtiden kan bruge den samme licens til både PC og mac.

Tror du ikke bare det er den intel based model der kommer til at virke på begge, eftersom mac jo er skiftet over til intel cpuer.. Det er dog et skud i tågen, jeg har ikke hørt noget om det.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 12:45
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)