Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Royalty - Fradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at starte eget firma - Siden 1. januar ved siden af fast job og har efterhånden tilegnet mig en del viden..

Har jeg ret I, at denne tilegnede viden modsvarer en værdi - altså en form for royalty som kan gøres op i kroner og ører og efterfølgende fratrækkes i regnskabet ???

Butikken åbner 15. oktober - altså har jeg jobbet "gratis" for det fremtidige firma i 9,5 måneder

Hørte tidligere om en ansat som gik over til konkurrenten - han havde al sin viden (5 års erfaring) med... han indgik som partner i det nye firma og kunne hæve (skattefrit) sin royalty på 250.000 inden han skulle til, at betale skat af sin løn derefter

Lyder måske lidt kryptisk, men håber alligevel at mit budskab når frem og at det afstedkommer en masse hjælp fra jer

Mange tak på forhånd

Lasse

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:06

Hej Lasse

Som jeg kan forstå det, så går spørgsmålet på om du kan fratrække en opgjort værdi af det arbejde som du selv har udført i forbindelse med din opstart af virksomheden?

I så fald er svaret det kan man ikke - men det ville være dejligt om man kunne ;-)

Jeg har meget svært ved at se hvordan den person  som du henviser til og ud fra de givende oplysninger kan modtage en royalty skattefrit....

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29

Nej...enig med Søren, der er ingen muligheder.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)