Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk fornyelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med et nyt projekt, det er stadig i udviklingsfasen, men lige nu er der en række beslutninger der skal tages. Derfor har jeg et vigtigt spørgsmål, som jeg håber at nogle af jer har det rigtige svar på og gerne med henvisning til lovgivningen på det punkt, jeg har nemlig ikke selv kunne finde noget.
Det drejer sig om automatisk fornyelse af abonnement, hvordan er lovgivningen her? jeg har fundet en del som alt sammen henviser til Viasat-sagen, men her var problemet med deres automatisk fornyelse at kunderne blev bundet uden mulighed for at sige op. Det ville vi aldrig gøre, kunderne vil til hver en tid kunne opsige deres abonnement, og de vil i god tid før abonnementet fornyes få en email om at det er tid til fornyelse, her efter sker det automatisk. Hvad siger I? er der nogle juridiske problemer i det?

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 12:24

Det lyder som et løbende abonnement, som f.eks. aviser, bogklubber ofte bruger. Abonnementet gælder indtil det opsiges af én af parterne.

Jeg kan ikke se noget problem i det, men tjek hellere med en advokat om de juridiske forhold, så du gør det helt rigtigt.

Hvis det er med kortbetaling kan du evt. lige kigge forbi PBS og se, om (og hvordan) det gøres. Der er helt sikkert skærpede krav til dig i forhold til almindelig kortbetaling.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:14

Min oplevelse har været, at det indtil videre ikke kan lade sig gøre via PBS.

Hvis nogen har en anden opfattelse, så del den gerne Wink

(Måske de er kommet videre i deres udvikling?)

Venlig hilsen,

Christian

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:57

Hej

Jeg er ikke jurist og arbejder heller ikke til dagligt med kontrakter og eller abonnementer. Men vores standardkontrakter løber mindst 36 mdr, med 12 mdr opsigelse, dvs at opsiger man efter 24 mdr er man ude af kontrakten efter de 36 mdr. opsiger man ud over de første 24 mdr. f.eks. 26 mdr. er man ude af kontrakten efter 38 mdr.

Opsiges kontrakten ikke, fortsætter den på samme vilkår stadig med 12 mdr opsigelse. Hvis man ønsker at opsige efter 10 år som kunde har man stadig 12 mdr. opsigelse.

Det kan virke som bondefangeri og meget hårde vilkår, men her er det vigtig at være 100% åben vedr. disse forhold i kontrakten i salgs situationen.  Brug gerne lidt ekstra krafter på at forklare eks. løbende fornyelse.

Vi har pt. ca 18000 kunder og selvfølgelig oplever vi at nogle kunder betvivler vores kontrakt. Så den er afprøvet i retten nogle gange, altid til vores fordel.

Men helt kort er mit råd til dig; at få en jurist til at kigge på det. Selv om de ikke har den billigste timepris kan det være penge der er givet godt ud.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:25

Hej alle,

Tusind tak for jeres svar! Jeg vil kigge pbs igennem, og så er der vist kun en vej...  at kontakte en advokat!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)