Jeg er ny indenfor afffiliate marketing, jeg ville gerne have svar på nogle spørgsmål om hvordan det fungere enlig. Man opretter en konto hos de forskellige ads virksomheder som partner ads osv osv.
Og derefter får man nogle links som er special lavet til mig via eksempelvis partner ads system, en id kortsagt som kun jeg har fra min konto.
Også er det meningen jeg skal skaffe kunde til de kampagner - er det sådan det fungere?
Hej Arlo, Facebook affliate kampagner handler i højeste grad om løgn og bedrag, hvis du eks. opretter en page der hedder Justin bieber has AIDS, så får du lynhurtigt 1 million medlemmer, som vil udfylde surveys osv. bare for at se en positiv hiv test.
Faktisk har jeg skrevet en e-guide om facebook hvis du vil se den er du velkommen til at skrive til mig på pm that is.
der er netop en side i den e-guide der handler om facebook affliate.
Jeg er ny indenfor afffiliate marketing, jeg ville gerne have svar på nogle spørgsmål om hvordan det fungere enlig. Man opretter en konto hos de forskellige ads virksomheder som partner ads osv osv.
Og derefter får man nogle links som er special lavet til mig via eksempelvis partner ads system, en id kortsagt som kun jeg har fra min konto.
Også er det meningen jeg skal skaffe kunde til de kampagner - er det sådan det fungere?
Er det gratis at markedsfører sig på facebook?
Hvis det koster noget - (hvor meget)?
Jeg glæder mig mig til at hører fra jer.
Med venlig Hilsen
Arlo
Hej
De reklamer du henter fra f.eks. Partner-ads bruger du i en relevant sammenhæng, dvs. du har noget indhold om et bestemt og så vælger du at supplere indholdet med reklamer der passer til det, f.eks. en rejsereklame til indhold der handler om rejser.
Som det tidligere blev nævnt i denne tråd laver nogle 'fakegrupper' på Facebook. Det er en kortsigtet løsning, som jeg ikke vil komme ind på her.
Det der derimod er mere interessant er at skabe noget godt indhold på Facebook ved at lave en gruppe/fanside som handler om et emne du godt kan lide og hvor du mener du løbende har noget nyt at fortælle brugerne. Så kan du også benytte relevante reklamer på den side og tjene på det.
Du kan også bruge affiliate links direkte i.f.m. Facebook Ads for de annoncører som tillader det. Du skal dog sandsynligvis redirecte brugeren til en side hos dig, der sender brugeren videre via affiliate linket, så du ikke bruger affiliate linket direkte i annoncen.