Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale for en opgave med flaskepant...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det rigtigt at flaskepant er skattefrit? Altså hvis man er prof. flaskesamler så skal man ikke betale skat af de penge man kan indløse nede i butikken!?

Hvis jeg skal have vasket min cykel og jeg finder en der vil gøre det for 150 kroner - må jeg så bare give personen pant til en værdi af 100 kroner , og så slipper personen så får at betale skat af det?

Hvis personen tog imod de 150 kroner i kontant så ville han nok kun få 85 kroner udbetalt for opgaven, men ved den anden model får personen 100 kroner direkte godt nok på en lidt besværlig måde - men 37*4*15 = 2220 eksta i godteposen - det er omkring 50 kasser øl ( 30 styks ) - det tager nok højest et par minutter og sælge al den pant for 2000 kroner til en prof flaskesamler og slippe for al den besvær selv - et lille tab på 220 kroner er vel ikke så galt i forhold til at man skal slæbe flaskerne ned til automaten og stå i kø, og sikkert også redde sig en ondt i ryggen.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:28
Det er sku nytænkning.
i fremtiden bliver bankdirektører aflønnet i paller a tomme tuborg flasker ;)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:46

mtrolle:
Det er sku nytænkning.
i fremtiden bliver bankdirektører aflønnet i paller a tomme tuborg flasker ;)

Godt du lige nævner det med paller - for dem er der vist nok også pant på.

Det bringer mig lige til en anden ting - skal man ansøge nogen steder om der skal være pant på ens emballager, eller står det bare en frit for? - så længe at det er tydeligt angivet!

På Roskilde festival kan et plastickrus give 5 kroner i pant - kan et pizzaria på Nørrebrogade sådan uden videre bare sige til sine kunder at de skal betale 10 kroner i pant på deres pizzaæske - og man kan kun får de 10 kroner tilbage hvis man aflevere æsken tilbage til biksen igen.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)