Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af musik på nettet - gode ideer modtages gerne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Steincke Soundlab v/ Viggo Steincke
steincke.dk

Tilmeldt 11. Jul 05
Skrevet kl. 17:42

Kære aminoer
Prøver at starte tråden igen - ved ikke hvad der er gået galt???

Jeg har 20.000,- til markedsføring. Hvordan kan pengene bedst anvendes til online markedsføring??

www.CityOfSounds.net (ikke aktivt endnu) er en præsentationssite for en række instrumentalnumre, som under ét hedder "City of Sounds".
Musikken er en hyldest til storbyen som begreb og dens indbyggere.

Stilen er en blandingsform mellem R & B, electronica og ambient. Udtrykket er skiftevis råt/poetisk, "industrielt"/inderligt med intention om at være billeddannende hos lytteren.
Musikken er bygget op omkring tromme- og percussionsamples suppleret med håndspillede instrumenter.

Alle tracks''ene betegnes med "City of Sounds" samt en undertitel, f.eks. "- dancing", "- forgivness", "- after the rain" m.v.

Tracks''ene præsenteres på siten med 30 sekunders demoer.

Til siten er der tilknyttet en række kunstfotos (sort/hvide fotos, som er coloréret af grafiker Ann Rørbæk Damgaard), som er inspireret af musikken.

Siten indeholder endvidere et digt om storbyen skrevet af Peter Boesen fra The Alpine.

Der vil være en kort beskrivelse af baggrunden for musikken samt links til alle, som har bidraget med fotos.

Sproget er engelsk.

Der oprettes endvidere profil på myspace, youtube, flickr, mymusic

Link til betalingssites i håb om downloads.

Gode hilsner Viggo

steincke.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:50
Jeg tror du skal vælge, om du vil have musikken ud til flest muligt mennesker, eller sælge flest muligt downloads. Et sats på bege dele kan let komme til at modvirke hinanden. Jeg ville personlit satse på at nå ud til flest muligt først, og herefter arbejde på en revenue model. Du arbejder i forvejen i en ekstremt snæver genre, så hvis der til at starte med er for mange handelshindringer (f.eks. er det umuligt at danne sig et indtryk af den slags musik med 30 sekunders smagsprøve), så tror jeg du ender både med et meget lille salg og en meget lille lytterskare.

Personligt ville jeg ikke bruge 5 flade øre på markedsføringen - i hvert fald ikke direkte. Jeg ville i stedet bruge dem på at sprede musikken, lave nogle gode sites, peppe dine forskellige community-profiler op osv.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:27
Jeg er enig med Mikkel, drop det med at sælge musikken. Det hører fortiden til, læg din musik til fri download og giv folk en opfordring til at dele det. Læg så link til din hjemmeside i ID3 tagget og skriv "Køb hele albumet" her.

Så lægger du musikken op i f.eks. 128kbps og giver så mulighed for at betale sig til en 384 udgave eller en CD Udgave med din personlige autograf på.

Jeg ville ikke gide spilde tid på din musik hvis jeg kun fik lov at høre 30 sekunder, men hvis jeg kunne få lov at hente hele albumet og fandt det intresant ville jeg helt sikkert, enten donere et pengebeløb, eller købe den originale cd. Hvis derimod dine 30 sekunders prøve fik mig overtalt til at købe en cd som jeg så fandt ud af var noget lort ville jeg helt sikkert kræve mine penge tilbage.

Jeg ser det som win-win det her, der er mange fordele:

* Flerer mennesker hører din musik (som musiker vil jeg selv hellere at folk hører min musik end at jeg scorer kassen)
   *Du slipper for klager og returnering, folk ved hvad de køber.
   * Du får den bedst tænkelig promotion for din musik, mund til mund, eller peer to peer om du vil.

der er flere men nu vil jeg sove, godnat.

Tilmeldt 11. Jul 05
Skrevet kl. 22:31
Tak for jeres indlæg - og god jul til alle

hilsen Viggo Steincke

steincke.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)