Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online indretningshjælp - realistisk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Afledt af denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/83934.aspx?PageIndex=1 hvor jeg fortæller om min angst og om det harmonerer med det at være iværksætter har jeg nu følgende spørgsmål:

Er det realistisk at KUN tilbyde Online indretningshjælp, udover at jeg vil have en webshop, hvor jeg sælger gamle restaurerede møbler ala Lone, malet i flotte farver?

Er det realistisk KUN at tilbyde online indretningshjælp?

Har svært ved kundekontakt og overvejer nu at tilbyde min ekspertise online, hvor folk selv tager billeder af deres pågældende rum og måler op og jeg kommer med mine indretningsforslag, via plancher budgetter, designmanualer mm.

• Ja, yderst realistisk (19%)
  • Måske realistisk (23,8%)
  • Nej helt urealistisk (42,9%)
  • Kender intet til den branche, så ved det ikke (14,3%)
  • Totalt antal stemmer: 21
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 10:00

Folk må gerne kommenterer hvorfor de synes det ene eller det andet....

Jeg er ude efter enmasse konstruktiv kritik af idéen.... :)

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 17:58

Nu har jeg ikke så meget forstand på indretning, og de folk der betaler for det, men jeg kunne godt forestille mig at folk ville have svært ved at overlade noget så personligt som indretningen af ens hjem, til en hjemmeside, uden at have haft samtaler med en "virkelig person".

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:10

Hæ hæ.... Det var godt nok det mest tvetydige afstemningsresultat, jeg længer har set :)

Men jeg må nok støtte op om dem, der ikke tror på konceptet. Jeg vil tro den slags i vid udstrækning afhænger den personlige kontakt.... Et er at sige bornholmeruret bør stå ovre ved den udstoppede kejserpingvin.... noget helt andet er at fægte med arme og ben, af begejstring, når man siger det.... Kan du følge mig?

Men det jeg så tror du kan gøre er at lave et site, hvor du kommer med generelle gode råd om indretning osv. - måske også nyheder om spændende ting til hjemmet.... Hvis du kan finde ud af at skrive nogle spændende ting om de emner tror jeg bestemt der er penge i det. Man kunne koble sådan et site op på en webshop og så er der jo også reklameindtægter, at satse på.

Laver du sådan et site er der jo flere fordele...nogle generelle, andre specifikt for dig. Den primære fordel, for dig, er at du dermed ikke behøver skulle basere din virksomhed på noget du direkte får det skid af: Kundekontakt. Derudover er fordelen også at du jo får et langt bredere "kundegrundlag". Generelt tror jeg nemligt markedet for indretsninghjælp er relativt begrænset i DK. Men folk der går op i emnet er der masser af - bare se på den uendelige række af indretningsprogrammer og beslægtede programmer (Liebhaverne, diverse haveprogrammer osv.) der sendes i TV.

Det er så af samme grunde også et marked med en rimeligt stor konkurrence. Men et onlinemagasin af høj kvalitet, der handler om den slags, tror jeg bestemt der er plad på markedet til.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 16:04

Ja, I har sikkert ret i at der ikke vil være kundegrundlag nok til udelukkende at tilbyde online indretningshjælp....

Det lyder dog ganske interessant det du skriver Fama, med et online magasin....

Havde forestillet mig at bygge et site op i Magento, bruge det som CMS, webshop og blog i ét design.

Jeg ville selv kunne stå for designet, skal bare lige sætte mig ind i systemet.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:42

Lone71:
Det lyder dog ganske interessant det du skriver Fama, med et online magasin....

Jamen jeg tror som sagt på du rent faktisk kan lave et rigtigt fedt online-magsin.... også økonomisk.

Det er naturligvis et langt træk.... og du skal stille og roligt bygge på det site du har nu, istedet for at satse på superligaen med det samme.

Men grundlaget er der bestemt for det kan blive til noget rigtigt fedt.

Jeg har f.eks. været inde og kigge på din blog..... og jeg synes faktisk den var interessant - jeg kunne sagtens finde på at kigge ind igen og læse videre.... Hvilket siger en del, for boligindretning er altså ikke ligefrem et område jeg bruger specielt meget energi på at sætte mig ind i :)

Så du skal have alt muligt held og lykke med projektet... Bare husk, i forhold til din generelle situation, at tage det stille og roligt.... Sætter du det rette tempo kan du udvikle dit site i en blid organisk kurve....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 16:41

Jamen det tager jeg da som en kompliment Fama....

Ville dog meget gerne skifte til Magento, som jeg har skrevet i en anden tråd.....

Men nu tager jeg det stille og roligt.....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)