Jeg er ved at starte en smykkevirksomhed, der primært skal køre som onlinevirksomhed.
Jeg har en dialog md en webdesigner, der netop har skrevet til mig at hele processen vil tage ca.3 måneder. Det vil sige fra vi holder et indledende møde til siden er klar til at gå i luften.
Jeg er ret afhængig af at få siden op og køre hurtigt, da jeg elelrs ikke rigtigt kan komme til at sælge noget...
Er 3 mdr. for lang tid at vente, eller er det simpelthen den tid det tager?
Jeg syntes umiddelbart at det var lang tid. Men det er jo forskellig fra side til side hvordan de kommer til at se ud. Og hvor meget du kræver som kunde. :)
Den type projekter er selvfølgelige skalérbare afhængig af størrelsen. Men en tommelfingerregel er at ethvert webprojekt tager 6 uger fra indledense møde til launch. En måde at speede det op på er ved at holde sig 100% til standarder og have produktbilleder og ikke mindst tekster klar.
Mit råd er at du skal finde en dansk standard-shop - f.eks. Dynamicweb (449 pr.mdr.) eller Dandomain (398 pr.mdr). Begge systemer virker - og kræver meget lidt tilretning. MEN - det er en standardløsning, så der er en del begræsninger i layout og funktionalitet.
Jeg vil sige, at 3 måneder lyder ganske rimeligt, hvis man forventer en vis kvalitet. Der opstår ofte en del komplikationer i forbindelse med design og funktionalitet, der skal klares undervejs, og så går tiden jo :-)
Dbh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Alt afhængig af hvor omfattende dit nye website skal være, kan det sagtens tage 3 måneder. Hvis der eksempelvis er tale om en webshop og du har specifikke krav til funktionalitet, kan der ligge mange timers udvikling i det.
Er der derimod tale om et mindre website, som blot skal præsentere dig og din forretning på en professionel måde, uden den store funktionalitet, mener jeg at 3 måneder er meget lang tid. Men det kan jo være at han har travlt :-)
takker, man skal bare sætte sig ind i det og skal self ha lidt baggrundsviden så går det nok. Syntes godt om deres mailsystem, fx når en kunde køber noget også får sin kvittering,er det meget fint opstillet.