Jeg er webmaster for patientforeningen forstyrret.dk og vi overvejer i øjeblikket at lade medlemmerne betale kontingent vha. forskellige online løsninger. PBS Betalingsservice er naturligvis inde i billedet, men vi kigger også en del på SMS betaling og ikke mindst Dankort betaling. Til min store undren, efter at have kigget priserne igennem, så ser det ud til at priserne på området er steget. For et års tid siden kunne man abonnere på en dankort betalingsløsning for kr. 40,- pr. måned. Den typiske pris lå på omkring kr. 100 pr. måned. Idag er den billigste løsning jeg har fundet kr. 100 år måned og de fleste har en pris imellem kr. 100-300 pr. måned. Det er noget jeg undrer mig lidt over, måske der er nogen der kan komme med en forklaring på denne prisstigning ? Den gør det jo relativt dyrere for små nystartere (og små foreninger som os) at tilbyde dankort betaling.
|
Det er ganske enkelt blevet dyrere at være betalingsgateway, primært pga PCI-kravene som kræver dyr revision hvert år osv.
Så det er blot det der afspejles i de øgede priser.