Jeg tillader mig at supplere med lidt juridisk input på, om det ville udgøre en varemærkekrænkelse at sælge t-shirts med påskriften "I love Zumba". I øvrigt kan jeg henvise til alle Sørens (Kaffe & Co) gode kommentarer i den her tråd, for han forstår hvad han taler om.
Hvis "Zumba" er et generelt udtryk, som er beskrivende for en motionsart eller dans er det udelukket at nogen kan have varemærkeret til produkter, der relaterer sig til netop dans, motion mv. Men det er ikke udelukket at have varemærkeret til "Zumba", hvis det bliver brugt i en original sammenhæng, fx for noget helt urelateret.
Som Søren nævner er de to registreringer under behandling i Danmark. Èn er for "Zumba" og den anden for "Club Zumba". Den første er søgt registreret i klasse 41, som bl.a. omfatter uddannelsesvirksomhed, undervisningsvirksomhed, underholdningsvirksomhed, sportsarrangementer og kulturelle arrangementer. Om den bliver registreret er tvivlsomt baseret på den opfattelse jeg har af begrebet. Der er også EU-registreringer, som jeg har ikke har set nærmere på. Det er ikke umuligt at de ville kunne bruges til at forhindre et salg af t-shirts.
Under alle omstændigheder er det min fornemmelse baseret på de danske registreringer og brugen i Danmark, at det formentlig ikke ville udgøre nogen varemærkekrænkelse at sælge t-shirts med "I love Zumba". Men jeg kan ikke udelukke, at det fx kan være en markedsføringskrænkelse, hvis andre har gjort det samme før.