Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekspandering af markede - videresalg af kunder - kommision

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Jeg skal have lidt input, gode råd, tips...  og hvad man ellers kalder det. Alt er velkomment!

Jeg driver en mindre virksomhed som har eksisteret et par år. Formålet har hele tiden været at lave en ekstra skilling (drives ved siden af mit fuldtidsarbejde), men der har også været en lidt skjult agenda.

Tingene er gået som jeg har håbet og markedet i  DK er indenfor nær fremtid ca. kr. 75-100 mio . værd om året.

Jeg står allerede særdeles stærkt på internettet, hvor jeg også indtil nu har drevet min forretning igennem.

På grund at et nu stærkt voksende markede, ser jeg en mulighed i at bruge "underentreprenører" eller at sælge kunder videre for en kommision. Det har flere fordele. Desuden gør det at jeg kan være landsdækkende ved at bruge en større virksomhed som underentreprenør.

Er der nogen der har erfaringer ud i den slags?? Lad høre, alt er velkommen.

Af åbenlyse grunde ønsker jeg ikke at komme nærmere ind på forretningen og idéen bag.

Hilsen GLOL

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 17:13

Hvad ser du som problemet med underleverandører? Det er der jo for så vidt ikke noget odiøst i...

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 17:26

Nej det har du jo principielt ret i. Måske lidt dårligt formuleret mit spørgsmål.

Jeg kan pt selv stå for mit eget geografiske område, men hvis det skal batte skal jeg kunne tilbyde mig i hele DK.

Hvordan sikrer jeg mig at mine underleverandører (som leverer ydelsen til mig/mine kunder)

1. gør det godt nok 

2. er loyale (gælder jo begge veje)

I øvrigt hvilket provenue kan man normalt forlange (i %)  af underleveramdørens ydelse. Der er vel egentlig det kontraktuelle jeg spørger lidt ind til.

Jeg spørger for at få lidt retning på, idet jeg ikke lige ved hvor jeg skal starte.

Hilsner...

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 17:39

Umiddelbart lyder det som om, du skal satse på Franchise af din forretning. Altså sælge et område til de forskellige konsulenter, hvor de så forpligter sig at købe igennem dig.

Tilgengæld har de et beskyttet område, hvor kun de må sælge eller hvad de nu skal

Mvh Kim

Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 17:44

Hej Kim

Tak for input. Det var absolut en mulighed.

Det vil jeg undersøge lidt nærmere.

Hilsner...

Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:00

Rent kontraktmæssig kan du ikke sikre dig, at dine underleverandører gør det "godt nok", hvorimod du selvfølgelig kan indføje en klausul om at handle loyalt.

Men derudover tror jeg det bedste bud vil være franchise som er blev nævnt. Derved sikrer du, at franchise-tageren agerer loyalt og har ena bsolut interesse i, at gøre det bedst muligt idet det jo faktisk er hans egen forretning.

Et andet alternativ er naturligvis at ansætte folk/sælgere eller lign. til at håndtere de forskellige geografiske regioner. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:17

Hej GLOL

Vi har gennem flere år haft denne type aftaler som både "køber" og "sælger".

Priserne har typisk været 15 til 25% af omsætningen / overskuddet afhængig af produktets egenskaber.

Som sælger (dvs. vi investerer og leverer en ydelse til samarbejdspartneren) har vi desværre alt for ofte oplevet, at vores "købere" ikke har været professionelle nok, hvilket har medført at vi har spildt rigtig mange timer på at markedsføre for en virksomhed, der efterfølgende ikke har været i stand til at levere varen.

Både i forhold til afregning og i forhold til deres kunder.

Derfor ser jeg dette som det største problem i denne model.

Vi har nu kun få aktive aftaler tilbage af denne type og de aftaler vi har indgået i den senere tid, er sket på basis at et årelangt køber-sælger forhold hvor vi kender hinanden, stoler på hinanden og hinandens ekspertiser.

Håber, at du kunne bruge det til noget.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 12:05

Hej Alle

Tak for meget fin feedback. Jeg arbejder stadig for at finde den bedste model.

Jeres input har stor værdi - og har åbnet muligheder for et par modeller jeg ikke lige selv havde fået øje på.

Kommentarer til tråden er selvfølgelig stadig velkomne, da jeg stadig udvikler på "konceptet"

Hilsen GLOL

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:36

Hej GLOL

Jeg vil gerne præsentere mig for dig. Jeg ved ikke, om jeg kan hjælpe, men måske ligner det noget, som jeg har gjort mig tanker om for et stykke tid siden. Bemærk at Jeg præsenterer mig for DIG - jeg er altså ikke ude på at kopiere noget eller støvsuge dig for info.

Michael

Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 07:47

Hej Michael

Undskyld min sene tilbagemelding - men...  feriestress du ved.

Jeg har tjekket dit site ud og vil gerne have lov at vende tilbage når jeg er kommet lidt tættere på en retning jeg vil følge.

Jeg er, lidt tilfældigt, kommet i dialog om samarbejde med en interesseret. Når tingene bliver konkrete vil jeg have dig i tanke.

Hilsen GLOL

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)