Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pølsevogn på gaden.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Lasse:
Nu jeg tænker over der er der vel ingen god måde at kunne registrere hvad de reelt smider ud og hvad de sælger uden om skat.

Man kan jo kigge i deres skraldespand..... Hvilket SKAT ikke holder sig for fine til, hvis de har mistanke om snyd ;)

SKAT kunne have en af deres ansatte til at overvåge en pølsevogn bare en hel dag, og så skal han så stå og tælle hvor meget der bliver solgt for i løbet af dagen. Der er jo så noget helt galt hvis SKAT-arbejder for det til en omsætning på 15.000 kroner - men der kun bliver opgivet 3000 kroner.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick Nørgaard:

Mht. hvor meget de smider ud, så er det da op til dem selv om de vil notere det eller ej.

(har aldrig hørt om, at man skulle oplyse nogen steder, hvor meget man smider ud)

Noterer I hver gang I smider et stykke papir i skraldespanden?

Det er meget normalt at man registerer det man smider ud så vidt jeg har forstået. For hvis pølsemanden har købt 20 pølser, og de er løbet på datoen og bare smider det ud i skralderen, så figuerer det som om at de pølser er blevet solgt, men det er de jo ikke - det er det man kalder for svind.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
SKAT kunne have en af deres ansatte til at overvåge en pølsevogn bare en hel dag

Det skulle man mene var indlysende. Og enten gør de det også uden at finde noget galt, eller også er det bare ikke muligt i praksis.

Hvis vi leger med tanken at pølsevognen i Nyhavn var under mistanke, så ville man have ham under observation fra kl. 10 (jeg ved ikke hvad tid han åbner) til kl. 02.00(ved heller ikke hvad tid han lukker). I de timer skal du stå og holde øje med hvor mange mennesker der køber hvad og hvor meget. Det tror jeg simpelthen ikke kan lade sig gøre. Alene den menneskemængde der vil være i vejen for en ordentlig observation, ville besværlliggøre det.

Men det er tankevækkende at det tilsyneladende bare kan køre derudaf. Muligvis fordi det er så svært at bevise, for jeg tror ikke på at det er fordi skat ikke er opmærksomme på "muligheden"

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
SKAT kunne have en af deres ansatte til at overvåge en pølsevogn bare en hel dag

Det skulle man mene var indlysende. Og enten gør de det også uden at finde noget galt, eller også er det bare ikke muligt i praksis.

Hvis vi leger med tanken at pølsevognen i Nyhavn var under mistanke, så ville man have ham under observation fra kl. 10 (jeg ved ikke hvad tid han åbner) til kl. 02.00(ved heller ikke hvad tid han lukker). I de timer skal du stå og holde øje med hvor mange mennesker der køber hvad og hvor meget. Det tror jeg simpelthen ikke kan lade sig gøre. Alene den menneskemængde der vil være i vejen for en ordentlig observation, ville besværlliggøre det.

Men det er tankevækkende at det tilsyneladende bare kan køre derudaf. Muligvis fordi det er så svært at bevise, for jeg tror ikke på at det er fordi skat ikke er opmærksomme på "muligheden"

Jeg ved ikke om det er tilladt for SKAT at få en af deres ansatte til at så indenfor i selve pølsevogen og holde øje derfra.

Hvis det er tilladt, og hvis de gjorde det, så kan de jo regne omsætningen ud præcist - og pølsemanden bliver nødt til at være helt ærlig.

Og så er det ret mærkeligt hvis han de sidste 200 dage havde en omsætning på 3000 kroner - og lige præcis den dag hvor der er kontrol på så er omsætningen 15.000 kroner.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Røg tråden ikke lidt af sporet.....

Der er masser der tjener penge på natmad...

Men jeg tror du skal forberede dig på at det kræve lidt mere end at købe en vogn og ansatte en til at stå der.

1.Hvis der ikke er nogen gæster på diskoteket så glem det!

2. Sats på en by med natteliv der har flere beværtninger samlet et sted og gerne kun kebab og pizza steder.

3.Lav noget folk snakker om - Fx. Flæskestegs sandwich der smager godt

4. Hav tålmodighed - folks vaner om natten ændrer sig ikke fra den ene dag til den anden.

5. Betjening med personlighed er en god ting også selv om folk er stive.

5. Hvis du ikke er vant til at arbejde om natten så forbered dig på at torsdag fredag lørdag og stive mennesker fucker dit hoved og  din dag rytme fuldstændig op.

God fornøjelse.

 

PS: En pølsevogn kræver som regel en stadeplads - den får du af kommunen eller af den lokale erhversforening som regel.

 

 

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmmm Det kan nok ikke batalr sig ansætte en. Hvorfor ikke stå selv i vognen??

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Petterson:

Men jeg tror du skal forberede dig på at det kræve lidt mere end at købe en vogn og ansatte en til at stå der.

1.Hvis der ikke er nogen gæster på diskoteket så glem det!

2. Sats på en by med natteliv der har flere beværtninger samlet et sted og gerne kun kebab og pizza steder.

3.Lav noget folk snakker om - Fx. Flæskestegs sandwich der smager godt

4. Hav tålmodighed - folks vaner om natten ændrer sig ikke fra den ene dag til den anden.

5. Betjening med personlighed er en god ting også selv om folk er stive.

5. Hvis du ikke er vant til at arbejde om natten så forbered dig på at torsdag fredag lørdag og stive mennesker fucker dit hoved og  din dag rytme fuldstændig op.

6. Tag dankort - Jeg har tit haft lyst til en pølse og ikke havde kontanter på mig. Så det var et mistet salg der. 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Feedback:

Hmmmm Det kan nok ikke batalr sig ansætte en. Hvorfor ikke stå selv i vognen??

Jeg har det sådan at hvis jeg kan have en ansat og tjene 100 kroner i timen på vedkommende og så bare ligge lodret derhjemme så vil jeg gøre det - fremfor at selv at stå i pølsevognen dagen lang og tjene 200 kroner i timen.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Claus Petterson:

Men jeg tror du skal forberede dig på at det kræve lidt mere end at købe en vogn og ansatte en til at stå der.

1.Hvis der ikke er nogen gæster på diskoteket så glem det!

2. Sats på en by med natteliv der har flere beværtninger samlet et sted og gerne kun kebab og pizza steder.

3.Lav noget folk snakker om - Fx. Flæskestegs sandwich der smager godt

4. Hav tålmodighed - folks vaner om natten ændrer sig ikke fra den ene dag til den anden.

5. Betjening med personlighed er en god ting også selv om folk er stive.

5. Hvis du ikke er vant til at arbejde om natten så forbered dig på at torsdag fredag lørdag og stive mennesker fucker dit hoved og  din dag rytme fuldstændig op.

6. Tag dankort - Jeg har tit haft lyst til en pølse og ikke havde kontanter på mig. Så det var et mistet salg der. 

Jeg syntes at vi skal afskaffe de fysiske penge, og udelukkende kun have Dankort eller andre former for elektroniske betalingesmidler - det vil eleminere sort arbejde, og korruptionen, og en masse kriminalitet.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)