Mojn! Jeg ved der er mange dygtige folk herinde, som har opnået flere højder. Det kunne være fedt, hvis vi kunne få en diskussion kørende om, hvordan man skal starte ud, som ung sælger. I mit tilfælde er det et stykke software, som skal sælges til radioer i Danmark og Tyskland til at starte med. Konkrete spørgsmål: Hvordan undgår man at blive afvist med det samme? Hvad kan man gøre i starten, hvis man ikke har råd til fx revisor og advokat?
PS. Jeg har set fordelene ved at deltage i en aktiv amino debat, så jeg er ikke en af dem som kun søger svar, og ikke giver igen, selvom det godt kunne se sådan ud |
Hvordan undgår man at blive afvist med det samme?
Du skal prøve dig frem på mange måder... Det er forskellige personligheder der sidder rundt omkring som indkøbere. Der findes ikke nogen bestemt "opskrift" - men der findes så sælger der har personlighed, tæft og attitude til at trænge igennem, til at tage kontakt med kunden - at mødes med kunden og fremlægge salget og ikke mindst : at kunne afslutte salget... Du kommer til at prøve dig frem, og det koster en del afvisninger og tager generelt år... Men du kommer helt sikkert videre ved også at melde i en netværksgruppe i den "storby" du bor i (Mojn = sønderborg).
Hvad kan man gøre i starten, hvis man ikke har råd til fx revisor og advokat?
Google med dit bynavn og skriv gratis iværsætter kursus rådgivning mv.... evt. på den kommunale hjemmeside...