Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark på næsten halv kraft??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Er jeg den eneste som kan mærke salget er lidt sløjt denne måned? Læste lige en artikel om ca 40% af den danske befolkning er på ferie, så det kan selvfølgelig være en af grundende...

Hvad siger i?

Mvh. Ole

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:10

ole_nissen:

Er jeg den eneste som kan mærke salget er lidt sløjt denne måned? Læste lige en artikel om ca 40% af den danske befolkning er på ferie, så det kan selvfølgelig være en af grundende...

Hvad siger i?

Det er Juli og industriferie... Hva havde du forventet? Sådan er det hvert år!

Det er vist kun butikker i ferieområderne, som jubler i denne mdr... Og vejret hjælper ik ligefrem på shoppelysten ;D

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 14:12

Meget sløjt ... Jeg havde utrolig meget fremgang i salget i slutningen af Juni og starten af Juli, det tror jeg er fordi at de fleste af dem der købte et hukommelseskort ved mig, skulle bruge det til deres kommende ferie. Nu er de allesammen så på ferie, og puha, jeg glæder mig til de kommer hjem ;)

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:16

Fashion-Seller:

ole_nissen:

Hvad siger i?

Det er Juli og industriferie... Hva havde du forventet? Sådan er det hvert år!

Korrekt, men stadig rart at høre fra "kollegaer"! Sådan er det når man selv står men en forretning uden sparring tæt på.

Mvh. Ole

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:24

ole_nissen:

Korrekt, men stadig rart at høre fra "kollegaer"! Sådan er det når man selv står men en forretning uden sparring tæt på.

Du er i hvertfald ik den eneste, som glæder sig til, at kunderne kommer hjem, og at de snart får løn ;D

Tror faktisk at kampen om pengene i August bliver hårdere i år, da mange har været ekstra underdrejet pga varmen...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ole,

Det samme oplever jeg, specielt i antallet af besøgende. Jeg vil vove at påstå, at udfra min besøgsstatistik så kan jeg fortælle hvordan vejret har været på på de enkelte dage :-).

Nu er det min første sæson, og det er egentlig også som jeg forventede - så i stedet for at fokusere på der ikke er så meget gang i forretningen, så har jeg valgt at give den fuld gas med at forbedre mine siders placeringer i søgemaskinerne, samt udbygge dem med en masse indhold.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:32

ole_nissen:

Hvad siger i?

Jeg har ikke en webshop, men laver opsøgende salg. Og jeg har haft en FANTASTISK juli måned.

Allerede sidste år, mærkede jeg at tingene ikke var som de plejer i juli, og lavede derfor et par mentale ændringer i år :o) Og næste år, er jeg endnu mere klar end, jeg var i år.

Så mens mine konkurrenter enten holder ferie, eller sidder hjemme på salgskontorerne og bekræfter hinanden i hvor umuligt det er at sælge noget i juli, har jeg sprængt budgetterne og leveret næsten 3 gange så meget som jeg havde forventet. Juli har faktisk været min bedstee måned i år, og jeg har fået en ny kunde der pt. er min største, første konakt var i starten af juli, og aftalen blev underskrevet i sidste uge. Dertil har jeg fået en del mindre kunder, og nogle rigtig spændende opfølgninger i efteråret.

Dog skal man foretage 2 - 3 gange så mange opkald som i de øvrige måneder, men hvis man bruger alle disse opkald til at opdatere sit CRM system, er der ingen af dem der har været spildt.

Men det er sjovt som man har accepteret at det ikke er muligt at sælge noget i juli måned, samt perioden ca.15. december til ca. 15. januar. Det er altså 2 måneder ud af 12 mulige, hvor man alene med lavere salgsbudgetter, accepterer/signalerer at det er ok at sælgerne ikke sælger en dyt. Men okay, for os der ikke helt tror på det, er vi forholdsvis alene derude, og så er der en hel uge endnu :o)

Men som webshopejer, kan jeg godt forestille mig at der er lidt mindre at lave end normalt. Jeg ved ikke om det ville kunne blive bedre med at par kanonkampagner til sin mailingliste eller andet. Kunderne er der jo stadig, de skal måske bare motiveres lidt ekstra, til at sidde inde og shoppe :o)

EDIT: Der kan man se, at jeg ikke har nogen webshop... De ser nok ikke et nyhedsbrev, hvis de ikker sidder ved computeren :o) Så måske en løsning kunne være at man både laver et nyhedsbrev, og en SMS service. Hvis man får tilpas mange SMS tilmeldinger, kan man måske lave en super SMS kampagne, der får kunderne ind i skyggen ved PC'en.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:31

Selvfølgelig kan man lave opsøgende salg i juli måned, men hvis du skal have holdt ferie i år, så kommer du jo til at holde ferie, mens alle andre sidder og laver gode salg:)

Og klart nok kan man som iværksætter lade være med at holde ferie og så handler det jo bare om at maksimere udbyttet af de døde perioder. Jeg tror bare ikke, det er nogen specielt god løsning, og skal man holde ferie på et tidspunkt (om det så bare er to uger om året), så gælder det da om at lægge den på de tidspunkter, hvor det betyder allermindst. Og det ville fx være i lige netop de her uger.

Alt andet lige vil det også være den nemmeste periode fx at holde en webshop kørende med en midlertidigt ansat timelønnet, der sørger for at få de få ordrer ekspederet, så man ikke behøver at ferielukket biksen.

Mvh.

Jakob

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:15

Jakob:

Selvfølgelig kan man lave opsøgende salg i juli måned, men hvis du skal have holdt ferie i år, så kommer du jo til at holde ferie, mens alle andre sidder og laver gode salg:)

Det er ikke nogen selvfølge. Det er mit indtryk at selvom man ikke holder ferie, er der mange der har et lavere budget end normalt, og at det er alment accepteret, at man ikke er ude og sælge selvom man er på arbejde, fordi det som bekendt er umuligt at sælge noget i juli måned.

Jeg skal selvfølgelig også holde ferie, og kan af gode grunde ikke sælge noget mens jeg er væk. Jeg holder ikke ferie i juli, og jeg holder i øvrigt ikke 3 ugers sammenhængende ferie. Forskellen på mig og en der har accepteret at man ikke sælger noget i juli måned er, at jeg ikke spilder en hel måned, og planlægger det så det passer bedst muligt, uden at det bør få betydning for mit salg. Dermed er det muligt (ikke givet, men muligt) at jeg opnår fuldt budget 12 måneder om året, istedet for kun 11. (eller 10 hvis man heller ikke kan sælge noget fra 15. december til 15. januar). 

Og hvis vi så sammenligner med en der holder sin ferie i august, har han muligvis spildt hele juli, hvor man som bekendt ikke kan sælge noget, og 2 - 3 uger af august. Med mindre det er en skarp sælger der buldrer over budgettet hver måned, burde jeg alt andet lige have mulighed for at levere bedre resultater end ham.

I øvrigt er sommerferien slet ikke som den var for 2 -3 år siden. For det første er skolernes ferie rykket, hvilket betyder at nogle af forældrenes ferie også er det, og for det andet er det ikke længere sådan, at hele landet bare er dødt i uge 28-29-30. Den tid er forbi, selvom der selvfølgelig er en mærkbar nedgang.

Men jeg kan også kun tale ud fra egen erfaring, og jeg køber altså ikke længere at juli måned ikke kan bruges til andet end at holde ferie, eller geare ned hvis man først holder ferie senere :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:23

Hej,

Ja - det kan jeg også mærke i Danmark på vores kunder..

Det er min første juli jeg driver forretning, så det var lidt en overraskelse at se hvordan salget faldt med 50-70% når solen var her. Men tilgengæld synes jeg at de dage det så har regnet har der været ekstra meget gang i den, som om folk skulle have indhente noget?

Men ellers så er det jo dejligt at også være i udlandet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)