Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønskes vurdering: Pimp my stuff

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg går med en ide som jeg selv tror på, jeg har fået både positiv og negativ feedback men vil gerne have mere.

Ideen er i sin enkelthed at producere unikater af sportsredskaber (Det er sportsbuer men det er mere tanken jeg ønsker feed back på)

Som det er idag er der ca. 2.000 udøvere af denne sport i Danmark, pga. af dette er der kun ganske få forhandlere der sælger store amerikanske mærkevarer. Prisen for en sådan sportsbue er ca. 5-10.000 kr.

Når man ønsker sig en ny bue, kører man til en af disse få forhandlere og håber han har den rigtige bue, pga. de få udøvere og høje pris har han sjældent eksakt den bue man ønsker. Man har nu valget, tag den bue der næsten matcher (anden farve, anden styrke etc.) eller få den ønskede bue fremstillet i staterne og vent 6-8 uger på levering.

Jeg kunne godt tænke mig at være langt mere kunde orienteret og i trit med LEAN filosofien. Jeg havde tænkt mig følgende:

Kunden kommer ind i butikken og udvælger en basis model, så tilvælges om der skal udføres ekstraarbejder som eksempel gravering af et personligt billede i alu. midterdelen som vist her:

http://www.vectric.com/WebSite/Vectric/pvc/pvc_features.htm

Derefter skal man have mulighed for at udvælge hvilken farve/mønster man vil have på, her ville jeg bruge dyp maling, se eks. her:

http://www.dipp-it.dk/

Begge processer mener jeg kan implementeres, så de kan gennemføres mens kunden venter, eventuelt ser en film eller hyggesnak over en kop kaffe.

Kunden vil derefter kunne gå ud af forretningen med et nyt stykke udstyr som han føler han/hun selv har været en del af at skabe.

Feedback ønskes og modtages med kyshånd, især om du tror ideen har værdi for kunden ( ikke at det er buer bare konceptet)

På forhånd tak.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg syntes idéen er god - hvis du virkelig kan gøre buen unik, så tror jeg der er et marked, men hvad med de problemer du selv nævner? Styrke? størrelse osv? vil du også løse det problem?

Hvis du kan nå derhen hvor kunden kan købe lige præsis den bue han ønsker og samtidigt gøre den personlig, så er der et marked. Jeg tror dog ikke mer prisen må være alt for høj da det i forvejen er et dyrt stykke redskab, omvendt vil man måske gerne gøre lidt mere ud af det når man nu bruger så mange penge. Det kommer nok også an på hvor lang leve tid sådan en bue har.

held og lykke med projektet

Meik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)