Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskinehjælp til opbygning af subdomæne struktur

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at skal lancere en ny hjemmeside til et projekt og dette skal foregå i flere lande. Derfor havde jeg forestillet mig at man delte hjemmesiden op i subdomæner således at Danmark var på f.eks. dk.kasper.com , Norge på no.kasper.com osv. osv.

Når man så går direkte ind på kasper.com så ville man blive bedt om at vælge sprog/land og valget ville så blive gemt således at brugeren ikke behøvede at vælge igen.

Er der nogen søgemaskinemæssige problemer i at gøre det sådan?

Vil man tabe værdien af de indgående links man allerede har eller ?

Hvis nogen har en smartere måde at skille landene fra hinanden på - så sig endelig frem. Grunden til ønsket om denne opbygning er at hvert subdomæne så kunne have sit eget cms og brugere til at administrere det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:40

Det er også den måde jeg som regel vil anbefale at man gør fordi et link til sitet på ét sprog vil ikke kunne bruges til et andet sprog.

Men hvis du har kasper.com/dk og kasper.com/no så vil kasper.com nyde godt af links til alle andre sider uanset hvor de kommer fra. 

Kasper Schademan:
Grunden til ønsket om denne opbygning er at hvert subdomæne så kunne have sit eget cms og brugere til at administrere det.

Det bør ikke være grunden. Hvis man laver det rigtigt så er det barneleg at sørge for at CMS'et vil kunne holde styr på det.

Den måde som du forestiller dig med landekode forrest er også den måde jeg gør det til en størrer kunde jeg har. Teksterne her skal være på hvert deres sprog.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:49
Hvis dit indhold er oversættelser på forskellige sprog bør du vælge Kasper.com/dk, men hvis dit indhold er forskelligt er subdomæner den bedste løsning. Hvis du flytter nogle eksisterende links, skal du sørge for at lave nogle 301 redirects, så du ikke pludseligt har 100 døde sider. Du kan eks. lave redirects via .htaccess.
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:05

Hej

Indholdet vil være oversættelser dog med forskelligheder f.eks. ledige stillinger osv. Så det lyder som om at kasper.com/dk osv. er den løsning jeg bør vælge.

Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:13
korrekt. Jeg benytter i dag Wordpress med et plugin WPML til at styre flere sprog. Det kan jeg varmt anbefale, hvis du ikke allerede har valgt CMS.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)