Hej Aminoer Jeg er ved at skal lancere en ny hjemmeside til et projekt og dette skal foregå i flere lande. Derfor havde jeg forestillet mig at man delte hjemmesiden op i subdomæner således at Danmark var på f.eks. dk.kasper.com , Norge på no.kasper.com osv. osv. Når man så går direkte ind på kasper.com så ville man blive bedt om at vælge sprog/land og valget ville så blive gemt således at brugeren ikke behøvede at vælge igen. Er der nogen søgemaskinemæssige problemer i at gøre det sådan? Vil man tabe værdien af de indgående links man allerede har eller ?
Hvis nogen har en smartere måde at skille landene fra hinanden på - så sig endelig frem. Grunden til ønsket om denne opbygning er at hvert subdomæne så kunne have sit eget cms og brugere til at administrere det.
|
Det er også den måde jeg som regel vil anbefale at man gør fordi et link til sitet på ét sprog vil ikke kunne bruges til et andet sprog.
Men hvis du har kasper.com/dk og kasper.com/no så vil kasper.com nyde godt af links til alle andre sider uanset hvor de kommer fra.
Kasper Schademan:Grunden til ønsket om denne opbygning er at hvert subdomæne så kunne have sit eget cms og brugere til at administrere det.
Det bør ikke være grunden. Hvis man laver det rigtigt så er det barneleg at sørge for at CMS'et vil kunne holde styr på det.
Den måde som du forestiller dig med landekode forrest er også den måde jeg gør det til en størrer kunde jeg har. Teksterne her skal være på hvert deres sprog.