Vi har lige ændret vores I/S til et aps, og alle er glade :-) Men nu overvejer vi næste år at lave et bonus system, hvor vores kunder kan få 5% rabat af det som deres venner køber hos os. Dvs. hvis dine venner køber for 1.000.- hos os får du 50.- ind på din virtuelle konto, som du kun kan bruge på vores produkter. Dine venner vil så også få 5% rabat. Lidt lige som en flyrejse, bortset fra at du får en bonus for de kunder du skaffer. Men hvordan med faktura, moms og skat? Når du nu bruger dine 50.- skal de så medregnes som en indtægt som der skal betales moms og skat af? Håber spørgsmålet er forståeligt - ellers bare skyd løs. Theis |
Skat og moms af bonuspoint
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Jeg kan ikke lige umiddelbart svare på dit spørgsmål, men noget beslægtet: Så vidt jeg ved, skal kunderne have mulighed for at få udbetalt sådanne "point" i kontanter, hvis du bygger det op på den måde du har beskrevet. Det er nok værd at undersøge, i hvert fald. |
Det svarer vel bare til en rabat, så du sælger til en lavere pris, eller? |
Det korte af det lange er at vi gerne vil belønne dem som skaffer kunder til os. Men er der tale om et reelt salg når en person bruger sine bonuspoint? Min umiddelbare holdning er at kun rigtige penge som folk køber for skal der lægges moms på og betales skat af. Hmmm... Kan man evt lave en faktura der ser sådan her ud: kiteundervisning 1000 bonuspoint -1000 ------------------------ i alt 0 heraf 25% moms 0 Og så selvfølgelig alt det lovpligtige som dato, cvr, osv... Theis |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)