Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords struktur - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at ha haft et firma til at lave adwordskampagner for mig i 4 måneder uden overskud, forsøger jeg igen igen med selv at få det til at lykkes. Jeg har lige købt Thomas Rosenstands Adwords Lex - lige er hvad jeg har brug for!

Men - jeg løber allerede ind i problemer vedr. min struktur af kampagnen.

Jeg sælger LED lys. De to(overvejende) grupper jeg sælger er LED pærer og LED lysbånd.
Under LED pærer har jeg to undergrupper: 12V LED og 230V LED.
Under hver af disse har jeg et udvalg af disse typer, fx. findes 12V LED i MR16, MR11 og G4. Vores overvejende salg er typen MR16 - så den ønsker jeg at reklamere for i første omgang. Det samme med 230V  - her satser jeg på typen GU10.

Den indlysende struktur er for mig: 2 Kampagner: LED pærer og LED lysbånd.
Under LED pærer: to annoncegrupper 12V MR16 LED og 230V GU10 LED.
For annoncegruppen 12V MR16 LED laver jeg så en eller to annoncer, som linker direkte til landingspage med vores udvalg af 12V MR16 LED - og hvor de kan købe direkte.

Problemet jeg har er, at mine kunder bruger søgeordene LED lys, LED belysning, led pærer, led spot og IKKE definerer fra starten, om det er 12V de har brug for eller 230V eller for den sag skyld, hvilken fatning de bruger. Dvs. at de kunder der faktisk ønsker 12V LED, risikerer med min struktur, at få vist min annonce for 230V LED. Det vil svare til, at man i Thomas Rosenstands eksempel har kunder, der ønsker sig en blender - men som kun søger ned ord som køkkenmaskiner. Eller kvinder der ønsker sig en lårkort nederdel, bruger søgeordet tøj.

Er der nogen der kan guide mig i, hvordan det i mit tilfælde vil være bedst at opbygge strukturen?

Med venlig hilsen

Anja

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 15:08

Du skal da først og fremmest se på det ud fra hvad kunderne søger på. Hvis de ikke skiller 12V og 230V ad, skal du heller ikke gøre det.

Så må du lave en landingsside med fordele og ulemper ved de to produkter og guide kunderne lidt på ved til den relevante side

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 21:53

Beck:

Problemet jeg har er, at mine kunder bruger søgeordene LED lys, LED belysning, led pærer, led spot og IKKE definerer fra starten, om det er 12V de har brug for eller 230V eller for den sag skyld, hvilken fatning de bruger. Dvs. at de kunder der faktisk ønsker 12V LED, risikerer med min struktur, at få vist min annonce for 230V LED. Det vil svare til, at man i Thomas Rosenstands eksempel har kunder, der ønsker sig en blender - men som kun søger ned ord som køkkenmaskiner. Eller kvinder der ønsker sig en lårkort nederdel, bruger søgeordet tøj.

Jeg ville lave en kampagne der hedder "LED". Så ville jeg lave en annoncegruppe til hver, altså: "LED lys", "LED belysning", "LED pærer" og "LED spot". Finde en passende landingside til hver enkelt gruppe og give dem gruppens navn som det eneste fleksible søgeord.
Brug så et sted mellem 1000-2000 kr på at samle noget statistik for at finde ud af hvilket eksakte søgeord/søgefraser der konverterer. (Se side 49 + video i Adwords-LEX). Når du har fundet de søgeord der konverterer bedst, så sætter du dem som eksakte søgeord og tester igen (denne gang skulle konverteringen selvfølgelig gerne være noget bedre) for at se om der kan optimeres yderligere.

Skal lige siges at jeg selv lige har købt Adwords-LEX og er på ingen måder ekspert - endnu Surprise Så du må ikke hænge mig, hvis det ikke fungere - det er bare sådan jeg ville gøre det.

Held og lykke Big Smile

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 21:55

TobiasB:

Finde en passende landingside til hver enkelt gruppe og give dem gruppens navn som det eneste fleksible søgeord. 

Du kan også lave 4 annoncer i hver gruppe med samme tekst men forskellige landingssider, på den måde kan du finde ud af hvilken side der konverterer bedst og hvad kunden egentlig (mest) mener når de søger efter "LED lys".

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 23:23

Hej Anja.

Der er i den sammenhæng flere veje til Rom. Den mest hensigtsmæssige struktur afgøres af den strategi, du vil bruge i dine kampagner. Jeg tror, jeg kan forklare det på følgende måde:

Nogle foretrækker AdWordskampagner der suger bredt. Dvs. at de vil have fat i dem, der har et købsbehov fra start, men også dem der ikke søger helt målrettet, men som måske kan påvirkes til at købe. Dette kan gøres med en statisk annoncetekst, der sælger et produkt, der er relateret til søgningen. Man vil i den sammenhæng benytte vældig mange søgeord og det kan man også roligt gøre, da man omhyggeligt viser søgeren, hvad denne føres til, hvis der klikkes på annoncen.

En anden vej til Rom, er at lave "keywordede" kampagner. I disse trækkes søgeordet eller søgefrasen automatisk ind i annonceteksten. Det giver en høj hitrate, men forpligter også, når det kommer til relevans af hvert enkelt søgeord, da et ukritisk valg af ord, vil være stærkt fordyrende.

Strategien afgører derfor i nogen grad strukturen.

Jeg håber, det gav en lille smule mening, ellers må du endelig sige til.

Mange hilsner,

Mathias.

Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 09:53

tak for rådene allesammen :) jeg går igang med at afprøve forskellige strukturer og ser hvad der virker bedst

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)