Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster din Open Source hosting ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære med Aminoer!

I CloudSprout laver vi et CMS/Webshop produkt, som vi drømmer om at få ligeså udbredt som f.eks. Wordpress og Joomla. Hvor de forskellige Open Source produkt, typisk er meget teknisk orienteret er CloudSprout rettet imod designere og visuelt anlagte.

Derfor ville det hjælpe os rigtigt meget hvis vi kunne få nogle inputs på hvor meget folk giver for at hoste de forskellige produkter?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:22

Rigtig mange som bare har en mindre Wordpress eller Joomla side, leger vist mest med one.com, surftown og lignende billige hostingudbydere.
Det er i hvert fald min erfaring fra mange af WP/Joomla kunderne i CSS-Outlet.com

Selv har jeg en server hos ActiveWebs, en hos vps.net og en hos linode.com, så jeg giver vel lige under 2.000 om måneden for hosting. Det er så ikke for et enkelt website, men for nogenlunde unlimited hosting af kunder, testservere, backupservere, legeservere, udviklings-sites...
For sådan en som mig, er det ufattelig vigtig at have frihed til at lave de ting jeg vil. Jeg gider ikke bruge tid på slås med et webhotel der ikke fatter at jeg skal bruge en løsning for 5 minutter siden og at en udvikler skal have en helt special adgang dertil.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:40

Hej Nicolai

Tak, for dit svar! Det jeg mere specifikt er ude efter er at vide, er hvor meget der bruges på hosting af sites lavet af relativt nyudklækkede web-cowboys. Altså typisk med en samlet projekt størrelse på 2.000 - 7.500.
Dvs. ikke det private marked, måske mere lidt a la den lokale bager eller slagter etc.

Den prissætning vi har vedtaget pt. er at lave en gratis "Community" version, hvor den primære ulempe, er at løsning skal ligge på et CloudSprout subdomæne. Man man kan selvfølgeligt sagtens sætte et andet domæne til at pege på Community løsninger, men der bliver redirect med det samme, så hvis man f.eks. går på lokalklub.dk bliver man redirectet til lokalklub.cloudsprout.dk.

Så er der en Professional udgave, som koster 300,- kr. pr. måned. der inkl. telefon support. Vi har snakket med vores testdesignere, og svaret var at det var peanuts for dem. Problemet er at de opgaver de typisk løser, ligger rimeligt højt i markedet.

Så vi er bange for at afskærer os fra det nederste segment af markedet, der hvor alle typisk starter. Det er nemlig dem, som vi håber på i høj grad bliver rygraden i vores community.

Derfor overvejer vi en mellem version uden support, men er lidt i tvivl om hvad den præcis skal koste.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Dvs. ikke det private marked, måske mere lidt a la den lokale bager eller slagter etc.

De målgrupper bliver jo på ugentligt basis kimet ned af DanaWeb, SkandiaWeb mfl., hvor den pris de bliver tilbudt er 250-350 kroner. Og den virker de jo til at acceptere, så mon ikke du ligger meget fint med 300kr/mrd.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:33

Lundsby:
Altså typisk med en samlet projekt størrelse på 2.000 - 7.500.

Mange af mine kunder i SMB segmentet, som får lavet websites i den prisklasse, de ligger sig på de helt billige webhoteller.
Det til trods for, at jeg altid anbefaler dem nogle lidt mere professionelle webhoteller.

Lundsby:
Så vi er bange for at afskærer os fra det nederste segment af markedet, der hvor alle typisk starter. Det er nemlig dem, som vi håber på i høj grad bliver rygraden i vores community.

Tja... for en opstart på omkring 5.000,- til 10.000,- og derefter 9,- om måneden, kan man jo være i gang med et gængs open source system, såfremt man ikke har vilde krav til funktioner. Selv de vilde designs kan sættes op i Wordpress for en rimelig skilling, og de kan have en meget billig webhosting med eget domænenavn til næsten ingenting.
For disse kunde-typer, der vil din årspris nok hurtigt tabe i deres beregninger...

Modsat, skal man ud og finde en løsning hvor man har hosting + support (på sit open source eller kommercielle cms) så finder jeg slet ikke 300,-/md dyrt. Som jeg oplever det så efterspørges support blot ikke blandt de SMB'ere der ønsker Open Source...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:45

Hej Tommy

Jeg mener også Danaweb, sælger ind på at de laver designet gratis, hvilket gør at den samlede omkostning ved ejerskab er omkring 3000 kr. pr. år.
Da vi vil havde at en masse designere bruger CloudSprout til at leverer løsninger, til deres kunder er det nødvendigt at vi udgør en mindre del af den samlede regning.

Men Danaweb er faktisk et rigtigt godt eksempel på, at kunderne ikke ved hvad hosting skal koste! Jeg har mødt kunder, der nærmest troede de havde vundet i lotteriet fordi det at designet var lavet gratis. Men hvis man kender lidt til hosting priser, så kan man sagtens se at designet bliver betalt af hostingprisen.

Det vigtige for os, er egentligt at den 17-årige knægt, der har styr på computeren, ikke fravælger vores platform pga. pris når han skal vælge hvor han vil lærer at lave websites.

Specielt i forhold til Wordpress og Joomla, som han med stor sandsynlighed ville vælge idag. Umiddelbart har vi fordelen med Community-edition, at han kan få sit site på web, uden at betale en krone og det er væsentligt nemmere og hurtigere at lave fede sites på en CloudSprout.

Men det er væsentligt at vi også sætter ham istand til at sælge et site til den lokale slagter.

Det vi tænkte selv, var at tage 150,- kr. for en version uden support. Vi har samtidigt snakket med nogle af test-kunderne, og hvis vi inkl. stagging og Cufon-understøttelse, så ville de vælge den dyre version hvergang.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 07:57

Typisk op til 5.000 for design af en side, afhængig af funktioner.

Dertil afhængig af webhotel type 300-600 kr. pr år for hostning

De fleste vælger derefter en løsning, hvor fimaert vedligeholder deres side til fast timepris.

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 08:06

Lundsby:

Jeg har mødt kunder, der nærmest troede de havde vundet i lotteriet fordi det at designet var lavet gratis. 

Samtidig har jeg mødt kunder som var ved at falde ned af stolen over prisen, fordi det var jo bare et par klik med en mus og så var siden lavet :)

Tror man skal huske på at kunder blot ser frontend, og ikke aner hvor meget arbejde der ligger i backend delen. Men efter at have vist dem hvordan det styres fra backend faldt de til ro igen :)

Men jeg syntes i har fat i noget af det rigtige mht. jeres produkter, og jeg glæder mig til den dag jeg skal begynde at kigge lidt nærmere på det. For jeg er helt klart bedst til det visuelle og ikke så meget til de tunge koder der ligger bag.

Ros herfra

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 164
Fra  Ledz Media Skrevet kl. 08:07

Jeg bruger 9 kr i måneden ved one.com til mine domæner.
og det virker også til de forskellige open source løsninger.

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:40

En tanke ...

Når vi snakker opensource løsninger som fx Joomla, så kan du jo downloade mange moduler, komponenter, gratis. Dertil koster det så et beløb hvis du vil have fjernet deres logo, link, osv.

Det var måske noget du kunne overveje, og dermed reducere din pris lidt, således at du ikke laver en Skandiaweb/Danaweb om igen... (det er nemlig nogle kunder som vi tager en del af ;) )

Jeg læste måske forkert, men synes du skrev at det skulle være gratis at have sin hjemmeside på community-delen.
Samtidig skulle det være muligt for webdesignere at sælge designs til fx. tømrermester jensen fra XXX.
Hvorfor ikke sige at såfremt det er til kommercielt brug, så koster det altså noget. - selv den billige løsning. Selv 10, 20, el. 30,- DKK pr kunde pr. md. bliver til en hel del flere penge end 0,- DKK pr kunde pr md. !!

+ Så er produktet stadig rigtig interessant !

Bare en venlig tanke

PS.

Hvor vigtig er det lige at fri support egentligt er når der er tale om et CMS ? - Hvis man da sørger for at klæde kunden ordentligt på fra starten af...

Jeg mener, ALTING koster noget ! Det ved dine kunder også godt. - Så min vurdering er. Lad være med at skjule omkostninger ved at sætte mange ting inkl. i prisen. Der er også street respect ved at sige at det koster altså XXX kroner ... FORDI bla bla bla..... osv.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)