Hej derude! :) Jeg er igang med at udvikle et auktions site, men kom til at tænke på om der var nogle ting man skulle tage højde for når brugerne skal byde og købe ting på mit site. Er der nogle regler for at jeg skal godkendes et sted e.lign? |
Auktions reglerne i Danmark
Bumper den lige igen... |
Hej Simon Jeg mener ikke der er nogen steder du skal godkendes for at drive en auktion. Der er til gengæld en del ting jeg tænker du skal være obs. på. Men først skal jeg lige have afklaret om brugeren på din auktionsside skal købe/byde på ting du har til salg eller tales der om en vare, som en anden bruger, har til salg.
|
Hej Kasper. Det er brugerne som selv sælger deres ting, hvor andre brugere så kan byde ind og efter f.eks 2 dage, 10 timer og 50 minutter når auktionen er færdig, så vinder højestebydende auktionen :) |
Hej Simon Regnede også med det var sådan, men ville lige sikre mig. Jeg ville være meget obs. på at få skrevet en god omgang vilkår og betingelser. Dette skyldes flere ting, men brugere har en tendens til at blive ret oprørte når noget går galt ved den service de benytter sig af og de f.eks. taber penge, ikke vinder den vare de ville have osv.. Hvis du ikke selv er super til det så ville jeg finde en der har super meget styr på den slags. Det koster ganske vist lidt, men det kan virkelig væsentligt at der er styr på
|
|
Hej Simon Det er jeg klar over, men hvad hvis en auktion løber ud på f.eks. en Iphone og prisen slutter i 240,- og dette skyldes at sitet var nede eller et eller andet gjorde man ikke kunne byde osv. osv. osv. Brugeren der solgte Iphonen vil så nok ikke være tilfreds med prisen og vil med garanti føler at den service dit auktionssite leverede, ikke var det ønskede Jeg tror virkelig det er vigtigt at du skriver nogen meget gennemtænkte brugerbetingelser
|
|