Det er agurketid, og udnyt dette. Som rigtigt nok skrevet i nyhedsbrevet så er det om at være lidt foran - og lave lidt omtale for egen virksomhed, medierne har ikke noget seriøst at berette om og derfor må vi andre suppelere lidt til dagens mange aviser. jeg har selv brugt det rigtigt meget, lavet en pressemeddelse, færdiggjort den lige klar til trykken- med billeder og hele svineriet til, for så har du sikret de første 50% af en præsentation i avisen, for jo nemmere det er for journalisterne og jo mere af arbejdet der er færdiggjort, jo større er sansynligheden for at du får det med. Og fortvivl ikke, hvis det ikke er med allerede på Tirsdag ;O) mange journalister har en " skuffe " hvor de gemmer historier, og når de ikke har andet eller der er god plads i bladet ja så bladrer de i skuffen for at se hvad der er i den, og hvis dit færdige materiale ligger lige køreklar- så er det rimeligt nemt for pågældende journalist lige at få det med i dagens avis eller næste ugeavis og ermed har han en historie han ikke deler spalteplads med andre aviser i denne uge. mange virksomheder ( herunder jeg selv med vores 5 forskellige ) bruger typisk samme medie til betalte reklame annoncer, og stili det krav at hvis du skal annoncere hos dem, så forventer du slet og ret at når du har noget spændende at fortælle som kan bruges som læsestof i avisen, ja så skal det med- for du er jo en af deres annoncørere, dette bruger jeg selv 100% og har sågar fortalt at konsekvens vil være at bruge andre medier til annoncering. men forvent ikke at de tager alt med ;O) og der skal selvfølgelig være hold i det du sender til dem. jeg har lige lagt et link her ; http://www.e-pages.dk/ugebladetnaestved/48/ Denne artikel fik jeg i ugebladet i går og har allerede i dag positiv reaktion på den. billedet oppe i venstre hjørne er resultatet af en pressemeddelse jeg lavede for halvanden måned siden, forsiden af avisen samt en stor tekst og billedomtale på side 8 - Pris : 0.00 Kr. men arbejdet med selv lige at lave det og få det frem til avisen. Til sidst vil jeg lige fortælle hvor nemt det er at skrive en presseomtale ;O) Når du har emnet helt færdigt så tag en avis og find en artikel/omtale som du synes ville passe til din omtale ( plads, placering og antal billeder etc. ) Sæt dig så og skriv din omtale som du gerne selv ville læse den i avisen, og brug den artikel du har fundet til ordvalg, overgange mm. så opsætter du dine tekster som du gerne vil have dem og laver en korrektur, dette er meget vigtigt at der ikke er stavefejl osv. og så sender du den til den avis/medie du gerne vil have den med i, og som skrevet i Amino nyhedsbrev, lad være med at bombardere alle medier på een gang og husk hvis du sender som mail at bruge cc feltet så man ikke som modtager kan se hvem der ellers har fået den. et andet godt råd er at lave en database med mailadresser til udelukkende dette formål, så har du adresserne lige ved hånden når du skal bruge dem. det er meget nemt og enkelt at lave og få en god artikel med i en avis, det er bare at bruge sine ideer og evner og så i gang med skrivearbejdet, det er godt for både ens egen ide, som bliver belyst- dine kunder ved du ikke sover på lauerbærbladene, du holder din egen motivation oppe samtidig. god varm sommerdag herfra ;O)
|
Det er artiklen med ostemanden der er tale om hvis jeg ikke lige fik benævnt dette i teksten;O)