Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre domænenavn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en side, hvor der er en teoretisk risiko for at jeg er nødt til at ændre domænenavnet pga. noget jura.

Siden er godt placeret på google på alle relevante søgeord.

Mit spørgsmål er nu, hvordan flytter jeg lettest til et nyt domæne?

Jeg ved godt det ikke kan undgåes at miste noget SEO værdi, men jeg havde selv tænkt lidt på følgende.

Lad os kalde det gamle domæne gammel.dk og det nye for ny.dk

Jeg opretter en kopi af gammel.dk på ny.dk

Jeg opretter et 301 redirect på alle sider på gammel.dk til den tilsvarende side på ny.dk

Meddeler google via webmaster tools at domænet er flyttet til et nyt.

Efter et stykke tid vil jeg lukke gammel.dk, hvor lang tid ca?

Er der andet jeg skal tage højde for? Og vil det gøre stor skade på rangeringen på google?

Mvh. Jens

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:35

softwaremanden:
Efter et stykke tid vil jeg lukke gammel.dk, hvor lang tid ca?

Når du ikke kan se at gammel.dk har flere sider på Google OG når alle indkomne links er ændret. Du skal skrive rundt til alle der har link til den gamle side om at de skal ændre linket til det nye.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:57

Hvis ikke du kan beholde det gamle domæne, og lade redirects fra dette forblive, så vil du kun kunne bibeholde linkværdien fra de sites, hvor du kan få ændret links til det nye domæne. Resten er tabt.

Så realistisk set må du påberegne et vist tab - afhængigt af hvor stor en del af de gamle links du kan ændre. At få ændret dem alle er ikke realistisk.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)