Hej med Jer! Jeg gør det kort og præcist: Jeg er i gang med at starte en lille 'tæppevirksomhed' op. En del af min familie er bosat i Nepal og de producerer håndvævede tæpper - som folk selv kan være med til at designe. Min idé går ud på at tage derned for at tage billeder og måske interviewe ansatte, som dokumentation for potentielle tæppe-købere, da jeg mener tæppekøb er en større investering der kræver direkte kontakt med kunden. Jeg vil sælge både til private og til forhandlere. Startomkostningerne er egentlig kun den research der skal laves inden lanceringen af firmaet, men mit spørgsmål er: Hvilket slags firma skal jeg starte? Enkeltmands, ApS...? Fordele/ulemper ved min ide? Ok, det blev slet ikke kort og præcist, men håber i fangede det og håber I kan hjælpe :)
|
Det lyder som et super fedt projekt, og som det lyder på din beskrivelse, ja så er det et enkeltmandsfirma.
Det kræver jo, så hut jeg hvisker, 80.000 at starte et anpartsselskab, men det er kun noget man gør hvis man åbner et firma med andre eller slår 2 firmaer sammen.