Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer og råd ved messedeltagelse

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-12-2006 10:07:44 Forfatter: Lene Thorsager

Hvorfor er det overkill? Hvis jeg tager halvdelen af mit varelager med og mister det, så er jeg da meget ildestedt. Måske kan det trækkes fra, men hvor finder jeg pengene til at købe nyt varelager ind for?

Hilsen

hmmm - vi har nok ikke samme økonomi eller vi tænker ikke ens om den slags. Jeg kunne godt skrive en masse "tanker" men det er nok bedst at dæmp dem ned :-) man kan komme til at lyde forket hos nogen. De er lidt lige som politik og religion - vi er IKKE ens og gudskelov for det :-)  Det bedste man gør at hører en masse inputs fra forskelige og så selv vælge hvad der rigtig for sig selv.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:27
Er fuldstændig enig, meningen var også bare at gøre opmærksom på, at det ikke er altid at ens erhvervsforsikring dækker når man er udenfor virksomheden. Der er sikkert også mange der vælger slet ikke at have en forsikring.

Var det en messe, hvor man kun har foldere og lidt udstillingsmateriale med, så er det jo også en helt anden sag.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:33
Jeg ville nu også nødig stå mandag morgen uden varer :-) men det kan man jo aldrig gardere sig imod.. Jeg vil nu lige høre og så må vi se.. Det kunne jo også være at det var med i vores egne forsikringer, og hvis ikke, så bliver det helt klart en afvejning af hvad det koster og hvilke værdier, der er med på standen.. Og i hallen lige ved siden af, står B&O, -mon ikke man render med det først (Og det var bare en spøg)

Men jeg syntes bestemt at forsikringer er en god ide at have på sin liste over ting, man skal overveje iforb. med messedeltagelse.. Så kan man da ikke bagefter sige, at man ikke havde tænkt på det...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:37
Dato: 14-12-2006 08:59:02
Forfatter: Lene Thorsager

en liste, hvor de besøgende kan tilmelde sig til dit nyhedsbrev.

Den er så vigtig, så jeg synes det er synd at gemme den midt i så meget anden god information. ;) Med en nyhedsbrevsliste kan messen jo i endnu højere grad blive en kilde til mersalg over en lang periode. :)
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:47
David, -du har fuldstændig ret. Lene kommer med så mange guldkorn, som man kan bruge som ny i der messe-game.. Jeg har tænkt på om man kunne lave en konkurrence blandt dem, som tilmelder sig nyhedsbrevet på messen.. Måske det kunne få flere til at melde sig, hvis der er en flot præmie på højkant...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:53
Dato: 14-12-2006 09:53:05 Forfatter: Lene Thorsager
Jeg vil forsikre alt det man har med. Når Majbrit har en webshop med børnetøj og gaver, og det er en forbrugermesse, hvor formålet er direkte salg, så går jeg ud fra, at hun skal have mange varer med. Vi tegnede en forsikring med en forsikringssum på 100.000 kr for at dække både varer, computer, kasseapperat og udstillingsmateriale.

Hilsen

Det er et rigtig godt råd. Vi fik stjålet computere på en udstilling i Bella Centeret for små 200.000 kr.

Det var om aftenen efter vi var gået hjem og vi fik ikke en krone af forsikringen..

Bella Centeret sagde at den slags ellers aldrig sketer for dem, men Politiet sagde at det var så normalt at de var ved at brække sig over deres mangel på sikkerhed.
Så pas på jeres ting!

Dbh Martin

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 11:03
Hvor surt, Martin.. Havde I ingen forsikring ? Jeg troede måske, i min egen lille messe-uvidenhed, at messe-arrangøren havde vagter m.m. som overvågede hallerne om natten.. Men, -det ville jo selvfølgelig gøre deltagelsen dyrere, -men det er sgu da surt at stå næste morgen uden varer !!! Også selvom forsikringen så dækker, -for det hjælper jo ikke meget lige der !

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:14
Mange erhvervsforsikring dækker 15% af ens løsøre på andre adresser end hovedadressen, men man skal jo kunne bevise indbrud. Så hvis noget bare er forsvundet, har man et problem, som Martin jo også har erfaret på den hårde måde. Jeg vil helt sikkert overveje seperat forsikring næste gang, vi skal afsted. Vi var f.eks. med på en fødevaremesse 4 dage  i foråret, og da lejede vi kølemøbler, men havde også en bærbær computer med, som stod og viste en Power Point præsentation, men den slæbte vi med hjem hver aften, netop fordi, vi var bange for at få den stjålet.

Derudover vil jeg anbefale følgende med (af ting som ikke allerede er foreslået):

En barstol. Det ser dumt ud for de besøgende, når messeudstillerne sidder ned på en almindelig stol, men ikke på en barstol. Vi havde det ikke med sidste gang, men rigtig mange havde, og vi lånte heldigvis lidt hos hinanden, og det hælper meget lige at kunne hvile benene lidt (Vi var afsted 4 fulde dage i træk). At skifte til noget andet fodtøj hjælper også meget.

Meget, rigtig meget lys er nødvendigt! Folk går forbi dårligt belyste stande.

Skiltefriser, kan man med lidt held selv lave på computeren.

Navneskilte på jer selv med både navn og logo (ser prof. ud).

Et kontaktskema til senere opfølgning, og evt. en klipsemaskine så I kan vedhæfte et visitkort (ved dog ikke, om dette er så nødvendigt på en forbrugermesse)

Fotoapparat.

Noget at gemme de ekstra rekvisitter væk i (husk mest muligt tilbage ud i bilen), så standen fremtræder rydeligt hele tiden.

Af små ting til børnene, så bruger vi faktisk reklameballoner, og får dem lavet hos www.viborg-ballon.dk

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:00
Dato: 14-12-2006 11:02:58 Forfatter: Christobel
Hvor surt, Martin.. Havde I ingen forsikring ? Jeg troede måske, i min egen lille messe-uvidenhed, at messe-arrangøren havde vagter m.m. som overvågede hallerne om natten.. Men, -det ville jo selvfølgelig gøre deltagelsen dyrere, -men det er sgu da surt at stå næste morgen uden varer !!! Også selvom forsikringen så dækker, -for det hjælper jo ikke meget lige der !

Vi havde almindelig forsikring, men åbenbart ingen dækning for den slags.
Det var sidste dag, så det var "kun" vores computerer vi mistede og ikke vores messedeltagelse. Men surt var det!

Dbh Martin

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)