Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg håber det er det rigtige sted jeg poster det her.

Men ellers har jeg lavet et par hjemmesider, den første af dem ville jeg tjene penge på ved googles reklame program, og den sidste ved at profilerne betaler for at kunne bruge min hjemmeside.

1: Skal der betales moms fra googles reklamer, når de jo bare køre automatisk? Er det ikke kun hvis det var sådan at jeg solgte en banner plads, så skulle der moms på? Eller hvordan forgår det? Og jeg mener at jeg sætter deres reklamer ind, og tjener på det, bare så der ikke er nogle der misforstod det.

2: Den sidste hjemmeside jeg er ved og få lavet færdig, altså den hvor profilerne betaler for at kunne bruge den. Der er det planen at det skal være en internatinal hjemmeside, der skal kunne bruges af de forskellige lande, men hvad så med moms? Er det så dansk moms jeg skal ligge på, for alle landene? Eller sætter jeg bare en pris, og så når de betaler med paypal, så trækker jeg så bare momsen fra derefter, at efter hvilket land de kommer fra?

Tak på forhånd Smile

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 16:36

Hej Chris

Vil lige forsøge at give lidt svar på dine spørgsmål, så godt jeg nu kan..

Google adsense
Du har helt ret i at når du får penge fra google, skal du ikke betale moms af det tjente beløb.

Salg af banner plads
Som udgangspunkt skal du ikke afregne moms, og dermed ikke kræve moms ind hvis du sælger en banner plads, så længe du ikke omsætter for over DKK 50.000,- om året.
Men forventer du at komme til at omsætte for mere, skal du afregne moms, og dermed kræve moms for den banner plads også.

International hjemmeside 
Her må jeg nok mest  være svar skyldig, da det er noget med EU regler osv. Men så vidt jeg kan forstå skal du ikke kræve moms ind fra lande i EU. Men tjek lige det med SKAT. Selvom man måske ikke skulle tro det, har de en ok service, der gør at du kan bestille tid til at snakke med en konsulent på tomandshånd, helt stille og roligt, og få svar på alle ens spørgsmål..

Håber det kan bruges bare lidt, og det er til at forstå hvad jeg mener. 

Mange hilsner
Kenneth

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:06

chris_dk88:
og den sidste ved at profilerne betaler for at kunne bruge min hjemmeside.

Moms er kun et issue hvis du er momsregistreret.

Hvis du er momsregistreret skal du beregne moms således:

Salg til danske kunder: Dansk moms

Salg til private kunder i EU: Dansk moms

Salg til private kunder uden for EU: Ingen moms

Salg til momsregisterede i EU: Du skal ikke beregne dansk moms. På fakturaen skal du anføre køberens momsnummer og notere, at der er tale om "omvendt betalingspligt"

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:15

chris_dk88:
Skal der betales moms fra googles reklamer, når de jo bare køre automatisk?

Nej, men du skal angive beløbet i Rubrik B (ydelser)  - Værdien af visse ydelsessalg uden moms til andre EU-lande.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:55

Okay mange tak begge to Smile Det kunne jeg ihvertfald bruge til noget.

Jeg har lige et spørgsmål til jer som kender paypal. For det bliver med paypal man kan betale for sit medlemsskab.

1: Kan man få paypal automatisk til at regne momsen ud? Jeg mener også så den selv påregner momsen på fakturaen, for man kan vel godt lave en faktura igennem paypal? For det mener jeg at jeg har læst på google, og det er vel i orden at gøre det på den måde?

2: Har i nogle gode råd, til hvordan jeg kan lære noget mere om regnskab. moms, b skat osv. Jeg har overvejet en revisor, men jeg ville lige høre, hvad i ville foreslå mig at gøre først, for jeg ville helst gerne selv, men som det er lige nu, så har jeg ikke nok forstand på det, om hvordan det skal sættes op, regnes ud osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)