Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ervhervskonto eller privatkonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har lige overtaget en virksomhed (e-shop) og skal have lavet en konto der kun bruges til virksomheden. Er det i den forbindelse smartest at have en erhverskonto/virksomhedskonto eller bare at oprette en ny privatkonto i min bank?

Jeg har hørt om nogle skattefordele ved en virksomhedskonto, men også noget om at man så får trukket skat hvis man udbetaler løn til sig selv. Skal jo ikke gerne have trukket skat 2 gange. Nogen der hurtigt kan opridse fordele og ulemper ved de to muligheder?

Tak tak

Asbjørn

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:26

Hej Asbjørn et opklarende spørgsmål: Er det en enkelmandsvirksomhed du driver eller er det i selskabsform.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:19

Du kan godt bruge en privatkonto hvis det er en enkeltmandsvirksomhed, da virksomheden er personlig ejet. Er der tale om et selskab, må du ikke.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Århus
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:03

Det er en enkeltmandsvirksomhed. Går også ud fra at jeg lovligt kan bruge begge dele, men netop derfor ville det jo være spændende at høre om der var forskelle på dem :)

Asbjørn

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:35

Privatkonti køre på CPR og erhvervskonti køre på CVR :-)

Det er meget forskellig fra bank til bank, men du med garanti flere muligheder med en erhvervskonto fremfor en privatkonto. Med en privatkonto kan du f.eks ikke blive oprette som FIK, eller få en indløsningsaftale hos PBS.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 15:36

Ulempen ved en erhvervskonto er, at du ikke er dækket mod svindel hvis din netbanknøgle fx bliver "stjålet". Her skal du selv tegne en forsikring - så sørg for ikke at have for mange penge stående, hvis det er :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)