Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At betale sig fra småjobs - regler?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, men har samtidig en lille opgave jeg absolut ikke bryder mig om, og som jeg gerne vil betale andre for at gøre. Det er noget der kan klares hjemmefra og det er ca 1x6 timer om måneden, de 6 mdr om året jeg holder kurser.

Meningen var at jeg ville få en til at gøre det freelance (eller hvad det rette begreb nu er), sådan at jeg ikke selv skal vikles ind i alt muligt med ansættelse og så videre.

Kan man det? Og skal jeg skrive kontrakt med vedkommende? Jeg er forlængst faret vild på SKAT's hjemmeside, så jeg håber nogen kan pege i den rigtige retning.

Tilføjet: Jeg har allerede fået en hel bunke mails om hvad jeg søger, så jeg må hellere skynde mig at sige at det drejer sig om at overtrække falske flamingo-kager med sugarpaste, så det er desværre ikke et nemt lille papirjob Smile

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kender du ikke en i din omgangskreds som kunne have interesse i, at hjælpe dig med dette job?

Det lyder ikke som det helt vildt :)

Jeg ville aftale en pris med vedkommende - og lave en indberetning på B-indkomst for personen. Så laver du blot et udbetalingsbilag og bruger i din bogføring.

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:44

Jo, det er ikke så meget det at finde personen, som det er reglerne omkring hvordan jeg betaler dem. En indberetning om B-indkomst? Det må jeg lige finde ud af hvad er.

Tak for hjælpen Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)