Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af virksomhed - hurtige spørgsmål :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har fundet en website som jeg gerne vil købe. Jeg kommer til at mangle en kapital på ca. 30.000 kr. for at kunne opkøbe denne side og vil derfor spørge jer om følgende:

1. Er en salgspris med eller uden moms? Synes ikke jeg kan se det nogen steder og Aminos virksomhedsbørs oplyser det heller ikke ved deres priser...

2. Hvordan finansieres de 30.000 kr billigst? Jeg regner med at den pågældende website kan tilbagebetale lånet i løbet af maksimalt 3 år.

3. Hvordan er proceduren, hvis jeg vil låne pengene fra mig selv? Altså fra min private konto til erhvervskontoen

Håber i har lyst til at hjælpe mig lidt - er sikker på at svarene kan komme flere til gode herinde på Amino :)

God sommer! Cool

Mvh René W.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa René

Nu vil jeg kloge mig lidt i dine spørgsmål men du må tage mine svar med forbehold men jeg har nogen erfaring omkring de spørgsmål du her lister.

1) Som regel er der ved en virksomheds overdragelse ikke pålagt moms og det forstås på den måde at det er hele virksomheden der overdrages. Er det kun dele af virksomheden ja så skal der tillægges moms hvilket jo belaster din likviditet.

2) Ja det er vel der hvor det er billigst :-D

3) Der er afgørende om du driver din virksomhed som enkeltmandsvirksomhed eller som et ApS eller tilsvarende?

Er det en enkeltmandsvirksomhed ja så kan du flytte pengene som du lyster, med mindre du er under virksomhedsskatteordningen. Er det et ApS kan du oprette et simpelt gældsbrev eller indskyde beløbet som kapital. 

Det er nok ikke et fyldestgørende svar og jeg håber der kommer en regnskabskyndig forbi din tråd men det er da en start :-D

Held og lykke med købet

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07

Tak for svaret Søren :)

1. Jeg har først kontaktet sælger her i dag efter at have set salgsopstillingen igennem, så må lige vente og se om han/hun overhovedet har et momsregistreret firma. Omsætningen fra hjemmesiden skulle ikke påkræve det, så tror faktisk bare det er en privat person.

2. hehe det vil jeg lige tage til efterretning ;) Det jeg mente var nærmere om der var nogen, der har erfaringer med at låne sådanne beløb til erhverv hos diverse banker.

3. Min virksomhed er et enkeltmandsfirma og er ikke under virksomhedsskatteordningen (som i øvrigt er et ret langt ord!).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)