Hej amino'er, jeg er en udenlandsdansker, som via mit udenlandske selskab ønsker at oprette en webshop mhp salg i Danmark. Der vil i starten være tale om salg til slutbrugere, men vi vil meget gerne ud til detailbutikker også. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med at besvare: - kan et udenlandsk registreret selskab sælge til danske forbrugere, hvor vi står for al afregning af fragt, told, moms mm? - hvis ja, beskattes vi så i Dk og hvor meget? - Eller er det simpelthen nødvendigt at vi opretter et dansk selskab, for at kunne afregne told, moms mm? Det skal være nemt for kunden.... - kan man som udenlandsdansker blive moms- og importør registreret? eller skal der så oprettes dansk holding eller Aps? - vil skatten isåfald være begrænset til 28% selskabsskat eller?? - andre forslag til hvordan et muligt set-up nemmest laves? Er lidt en jungle at finde ud af! Mange spørgsmål - håber nogen kan hjælpe;-) Mvh Jette Jensen
|
Hej Jette
Jeg kender ikke så meget til, hvilken model der rent økonomisk vil være den bedste.
Rent administrativt kunne løsningen være at finde en webshop i DK at samarbejde med mht. at den får agentur på dine produkter. Jeg er i gang med at oprette en service, hvor jeg søger agenturer og vil hjælpe udenlandske firmaer med at etablere sig i DK, dvs. enten med dansk salgsafdeling eller finde en agent for dem.
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis jeg skal uddybe denne service. Jeg har endnu ikke en hjemmeside, der beskriver det godt nok.
Michael