Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk webshop med salg i Dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

jeg er en udenlandsdansker, som via mit udenlandske selskab ønsker at oprette en webshop mhp salg i Danmark. Der vil i starten være tale om salg til slutbrugere, men vi vil meget gerne ud til detailbutikker også.

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med at besvare:

- kan et udenlandsk registreret selskab sælge til danske forbrugere, hvor vi står for al afregning af fragt, told, moms mm?

- hvis ja, beskattes vi så i Dk og hvor meget?

-  Eller er det simpelthen nødvendigt at vi opretter et dansk selskab, for at kunne afregne told, moms mm? Det skal være nemt for kunden.... 

- kan man som udenlandsdansker blive moms- og importør registreret? eller skal der så oprettes dansk holding eller Aps?

- vil skatten isåfald være begrænset til 28% selskabsskat eller??

- andre forslag til hvordan et muligt set-up nemmest laves? Er lidt en jungle at finde ud af!

Mange spørgsmål - håber nogen kan hjælpe;-)

Mvh

Jette Jensen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:37

Hej Jette

Jeg kender ikke så meget til, hvilken model der rent økonomisk vil være den bedste.

Rent administrativt kunne løsningen være at finde en webshop i DK at samarbejde med mht. at den får agentur på dine produkter. Jeg er i gang med at oprette en service, hvor jeg søger agenturer og vil hjælpe udenlandske firmaer med at etablere sig i DK, dvs. enten med dansk salgsafdeling eller finde en agent for dem.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis jeg skal uddybe denne service. Jeg har endnu ikke en hjemmeside, der beskriver det godt nok.

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:41

OJensen:

Det er umuligt at svare på spørgsmålene, hvis man ik ved, hvor i verden du sidder...

Reglerne er forskellige, om det er EU eller resten af verden...

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 18:46

Jeg er bosiddende i Kina, og det er også der at varene er produceret.

Iøvrigt skal nævnes, at jeg ved salg via webshop til private selvfølgelig vil have et lager samt en samarbejdspartner i Danmark. Dog vil jeg foretrække, hvis vedkommende udelukkende er aflønnet af mig til fx en fast sats pr bestilling vedkommende skal pakke og sende - således at alt omkring regnskab, told, moms mm bliver mit ansvar....

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 18:55

Hej Michael,

det lyder spændende. Dog må jeg sige, at jeg i første omgang nok vil forsøge at stable det på benene selv - dels for at spare på udgifterne, og dels fordi jeg har større ambitioner på sigt (og har planer om at flytte hjem til Dk om 2-3 år, hvor firmaet gerne skulle være bæredygtigt til at jeg kan leve af det) - så jeg vil helst undgå at der senere kan opstå tvist med en evt samarbejdspartner omkring rettigheder mm.... 

Men men men, når det er sagt, er jeg grøn på området og åben for input -  og måske du sidder inde med løsningen omkring opstart for mig - så jeg vil da gerne høre mere om, hvilken service du kan tilbyde!

Hilsen

Jette

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:04

OJensen:

Jeg er bosiddende i Kina, og det er også der at varene er produceret.

Iøvrigt skal nævnes, at jeg ved salg via webshop til private selvfølgelig vil have et lager samt en samarbejdspartner i Danmark. Dog vil jeg foretrække, hvis vedkommende udelukkende er aflønnet af mig til fx en fast sats pr bestilling vedkommende skal pakke og sende - således at alt omkring regnskab, told, moms mm bliver mit ansvar....

Hva med et pakkelager? Så betaler du pr forsendelse, som der pakkes... Mere billigt og effektivt, kan det næppe blive...

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 20:50

Tak for input - lyder som en god løsning.

Kan du anbefale nogle? Har du nogen idé om hvad prisen normalt er pr forsendelse? Der er primært tale om tørklæder. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:16

OJensen:

Kan du anbefale nogle? Har du nogen idé om hvad prisen normalt er pr forsendelse? Der er primært tale om tørklæder. 

Jeg tør ik anbefale nogle, da vi har set herinde, hvor slemt det kan gå... Så søg her eller lidt på Google, og find dem som du mener kan tilbyde dig det bedste... Altså ik dem, som kan snakke deres sag bedst, men dem som kan gøre det bedst!

Mener det koster 20-25 kr pr pakke + porto... Men de har ofte gode særaftaler med fragtfirmaerne, og betaler derfor ik liste priser...

Spørg evt Casper Blom herinde, da han benytter nogle, som fungere fint...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)