Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salg af virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg står i en lidt ærgerlig situation hvor jeg pga. personlige årsager overvejer at afvikle min webbutik. Og da jeg ikke PT ønsker at komme frem med hvilken webshop det er så har jeg oprettet en ”anonym” profil til dette spørgsmål? Som jeg dog alligevel håber en af jer kan hjælpe lidt med.

Jeg er helt opmærksom på at man her på Amino kan benytte virksomhedsbørsen, hvilket måske også er en mulighed hvis jeg kommer frem til en salgspris?

Men hvem kan man kontakte hvis man ønsker værdien at forretningen vurderet? Eller hvordan fastsætter man en salgspris?

Kort fortalt har webshoppen:

-          en årlig omsætning på ca 33-38 mill

-          BA 10-12 %

-          4 ansatte

-          har de sidste 5 år givet et pænt overskud

-          for den rette køber er det sikkert også muligt at øge omsætningen.  

Så det er på ingen måder pga. økonomien at jeg går i disse overvejelser.

Hvis I ønsker noget uddybet er i velkommen til at spørge :-) og så vil jeg se om jeg kan svare uden at der kommer alt for meget konkret frem. Da jeg som sagt ikke ønsker det skal være officielt før tanken er tænkt til ende.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 10:59

Altså, jeg ville jo gerne vide hvad de solgte, bare for at vide om det har nogen som helst interesse.

// Daniel Poulsen

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 11:36

Hej,

Du skal selvfølgelig selv overveje om det har interesse for dig og sælge. Som du selv nævner, så kan du her på amino sælge virksomheder - Det kan du faktisk også gøre lidt ''anonymt'', da ikke alle kan se dine oplysniner.

Jeg mener der findes en række virksomheds-mæglere, som kan vudere hvad din virksomhed kan sælges for.

Men det er jo klart, at din virksomhed er af en hvis størrelse, så det er jo et større beløb.

Du har ikke aktiveret PB herinde. Gør lige det, så vil jeg meget gerne hjælpe dig videre - Samtidig har jeg flere der godt kunne have interesse i din forretning, her i blandt mig selv.

RBN

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 13:19

Daniel Poulsen:

Altså, jeg ville jo gerne vide hvad de solgte, bare for at vide om det har nogen som helst interesse.

Det er primær forbruger elektronik jeg sælger.

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 13:22

RBN:

Hej,

Du skal selvfølgelig selv overveje om det har interesse for dig og sælge. Som du selv nævner, så kan du her på amino sælge virksomheder - Det kan du faktisk også gøre lidt ''anonymt'', da ikke alle kan se dine oplysniner.

Jeg mener der findes en række virksomheds-mæglere, som kan vudere hvad din virksomhed kan sælges for.

Men det er jo klart, at din virksomhed er af en hvis størrelse, så det er jo et større beløb.

Du har ikke aktiveret PB herinde. Gør lige det, så vil jeg meget gerne hjælpe dig videre - Samtidig har jeg flere der godt kunne have interesse i din forretning, her i blandt mig selv.

RBN

Hej

Så skulle PB være rettet, og du skal være meget velkommen til at skrive, hvis du har nogle erfaringer eller viden som du helst vil skrive der

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 16:40

Hvis der er nogle som kender til evt. tommelfinger regler eller lign til udregning af en evt værdi er I selvfølgelig velkommen til at skrive. jeg har prøvet at google lidt dog uden held.

Tilmeldt 19. Jul 10
Skrevet kl. 19:57

Er der slet ingen aminoer som har erfaringer inden for dette område? eller skal man have 20k op af lommen for at få et billede af hvad man kan forvente at kunne afsætte sin forretning til?

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:33

Stil dig selv dette simple spørgsmål "Hvis jeg var køber, og skulle købe min virksomhed - hvad ville jeg så betale?"

Personligt kigger jeg altid meget på de hardcore økonomiske tal i en virksomhed, regnskaber, statistikker, nøgletal mv.

Som udgangspunkt vil jeg gerne have at min investering er tjent hjem igen på max. 5-7 år, alt efter risiko og branche. Det er derfor overskud ganget med x antal år. (5-7 år i mit tilfælde)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)