Jeg tror at Casper mener om man f.eks. må have et subdomain der hedder dr.XXxxxxxxxx.dk eller google.xxxxxxxx.dk FUNsaftevand.xxxxxxxx.dk etc
Nemlig. Denne teknik er ofte brugt ifbm. spammails, hvor der så står danskebank.krallamudja.cz [fx] - og ligner en danskebank side, hvor man så indtaster sine kortoplysninger..
Nu kender jeg ikke præcist lovgivningen, men jeg kan ikke forestille det forholder sig anderledes med subdomæner end med rigtige domæner -og her er det i hvert fald ikke lovligt at købe og bruge domæner der indeholder registrerede brand navne. Medmindre man da har en specifik aftale med rettighedshaveren.
...om rettighedshaveren så rent faktisk vil gøre en sag ud af det er ikke til at vide...
Lav din egen hjemmeside med WordPress. Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...
Hvordan er reglerne eller praksis på det område. Har jeg fuldstændig frit spillerum med hensyn til subdomæer?
Altså om en URL hedder casper.dk/google eller google.casper.dk det burde give det samme i sidste ende...
Man kan så sige hvis en virksomhed tager kontakt til dig og beder dig fjerne deres brand navn er det ret nemt at at slette de givne dokumenter det drejer sig om. Har du opbygget en masse indhold og links til et subdomæne indeholdende et brandnavn mister du en stort del af dit arbejde og skal starte helt forfra med din SEO.
I mine øjne virker det heller ikke så planlagt at have et dokumentnavn med brandnavn i som at have et helt subdomæne baseret på navnet.
Lav din egen hjemmeside med WordPress. Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...