Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brand i subdomæne eksempelvis: google.testdomain.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne eller praksis på det område. Har jeg fuldstændig frit spillerum med hensyn til subdomæer?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 15:08

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 15:13
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:16
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 15:17

Mark MK:

Vilhelm Kruse:

Jeg rodede rundt med det forleden dag. Fandt en udmærket artikel der beskæftigede sig med problemet

xyz.domæne.com versus domæne.com/xyz

http://www.seomoz.org/blog/understanding-root-domains-subdomains-vs-subfolders-microsites

Jeg tror at Casper mener om man f.eks. må have et subdomain der hedder dr.XXxxxxxxxx.dk eller google.xxxxxxxx.dk FUNsaftevand.xxxxxxxx.dk etc

Nemlig. Denne teknik er ofte brugt ifbm. spammails, hvor der så står danskebank.krallamudja.cz [fx] - og ligner en danskebank side, hvor man så indtaster sine kortoplysninger..

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:21

Nu kender jeg ikke præcist lovgivningen, men jeg kan ikke forestille det forholder sig anderledes med subdomæner end med rigtige domæner -og her er det i hvert fald ikke lovligt at købe og bruge domæner der indeholder registrerede brand navne. Medmindre man da har en specifik aftale med rettighedshaveren.

...om rettighedshaveren så rent faktisk vil gøre en sag ud af det er ikke til at vide...

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15085
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:33

Casper, IOOS Internet:

Hvordan er reglerne eller praksis på det område. Har jeg fuldstændig frit spillerum med hensyn til subdomæer?

Altså om en URL hedder casper.dk/google eller google.casper.dk det burde give det samme i sidste ende...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:42

Jeg har eksempelvis fået en mail fra en større virksomhed, hvor de skriver:

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Så har jeg modtaget et svar og ordet er klart, der må ikke indgå ”xxxx” før .dk/ , men bagved .dk/ må der gerne stå xxxx.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:48

Casper, IOOS Internet:

Jeg har eksempelvis fået en mail fra en større virksomhed, hvor de skriver:

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Så har jeg modtaget et svar og ordet er klart, der må ikke indgå ”xxxx” før .dk/ , men bagved .dk/ må der gerne stå xxxx.

Kan du referere til nogen love og regler om dette?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:50

Fashion-Seller:

Casper, IOOS Internet:

Altså om en URL hedder casper.dk/google eller google.casper.dk det burde give det samme i sidste ende...

Man kan så sige hvis en virksomhed tager kontakt til dig og beder dig fjerne deres brand navn er det ret nemt at  at slette de givne dokumenter det drejer sig om. Har du opbygget en masse indhold og links til et subdomæne indeholdende et brandnavn mister du en stort del af dit arbejde og skal starte helt forfra med din SEO.

I mine øjne virker det heller ikke så planlagt at have et dokumentnavn med brandnavn i som at have et helt subdomæne baseret på navnet.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)