Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link i billede

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej... Jeg er igang med at lave nogle nye billeder til min webshop

Her sidder jeg så og tænker, er det muligt at lave et link i en del af billedet via photoshop? evt. som en psd eller png fil?

Med venlig hilsen

Martin Hedegaard

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:34

Det du skal bruge hedder et image map. Du kan godt lave det i photoshop med Slice Tool. Det har som sådan ikke noget med photoshop, psd, eller png at gøre. Det er html-kode.

Men du skal være opmærksom på at du kan få nogle udfordringer når du skal have det ind i din webshop - afhængig af hvilket system du bruger.

Teknikken er let nok, men når du skal have det ind i noget eksisterende, så er du nok ude i det der hedder avancerede funktioner.

Et image map er vel egentlig lidt a thing of the past...? Eller hva? Det er i hvert fald noget bøvl at arbejde med.

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:15

Du kan også dele billedet op i flere filer, hvorefter du bruger et eller flere billeder som links. Programmer som The GIMP, kan også lave image maps.

Venlig hilsen.

Grzegorz Nowak.

CV

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)