Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En webhost med god plads?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Jeg tror ikke engang vi kan købe trafik til de priser i det datacenter hvor vores servere står.

Jeg ved ikke hvordan det ser ud ligepræcis hos Webpartner, men de priser du nævner er ikke urealistisk generelt i DK, dog kræver de som regel bare at du skal op omkring 10 TB før du rammer de priser.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:26

Lundsby:
Jeg tror ikke engang vi kan købe trafik til de priser i det datacenter hvor vores servere står

Hmm..... så står jeg måske pludselig med en række servere i overskud :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:34

Niels:
Hmm..... så står jeg måske pludselig med en række servere i overskud :)

Sådan har vi det også, men der er så mange penge, at spare på Azure, så det ikke gør noget! Måske kan man få afsat de gamle servere inden alle lugter lunten!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:43

Hej Mikkel

Jeg kan ikke huske præcist, hvad vi giver, men det samlede i det samlede regnestykke, der en markant besparelse i, at flytte til Azure.

Amazon's priser falder også efterhånden som trafikmængden stiger, man kan komme helt ned på 8 cents, en ugefær 48 øre pr. GB, men så skal man også havde over 150 TB

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12

Udover prisargumentet så er der jo også skalérbarhedsargumentet -- altså, at når først der er etableret en konto -- der fx peger på cdn.xxx.dk, så kører det bare. Fra 1mb til 1000-vis af terrabytes, uden at man behøver røre en finger, opgradere servere, osv.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 11:42

Hej Mikael,

Du siger at det vil fylde en hel del, men hvor meget er en hel del ca.?  Det er meget forskelligt hvad folk synes er en hel del. Hvis der er tale om nogle hundrede GB så er det som regel ret let at finde en server der har pladsen. 

Som flere andre nævner så vil dit problem nok primært opstå med trafikken hvis der er mange der benytter din tjeneste - og der kommer et CDN ind i billedet. 

VPS.net tilbyder CDN. VPS.net er en del af UK2Group som er en kæmpe success og hvad min erfaring viser et yderst fornuftigt sted at handle. 

De tilbyder Pay-As-You-Go løsninger, hvor du betaler upfront for f.eks. 5TB trafik. Priserne er ret lave, hvis du køber 5TB eller mere er prisen $0.06 per GB (ca. 36 øre). 

Det smarte er, at du betaler ikke for storage - du kan uploade alt det data du ønsker. 

De tilbyder også CDN via Akamais netværk. Hvis du ikke ved hvad Akamai er, så kan det kort nævnes at det er verdens største CDN, de leverer f.eks. content på iTunes, Apple trailers, Adobe downloads, Hulu.com og en masse andet.. Jeg ved godt hvad det koster, og det er lidt dyrere. Desværre er quotes personlige og man må (så vidt jeg har forstået) ikke udtale sig offentligt om hvad det koster, men det er uforpligtigende at spørge efter en quote på deres site og så prisen fortalt. 

Du kan hoste selve sitet på en fornuftig hostingleverandør et sted og så kan du levere content fra et CDN. 

https://www.vps.net/cdn-signup 

Nå, men det var mine 5 øre, håber du finder den rigtige løsning :) 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:14

Hold da op hvor kan der ske meget, når man forlader computeren i 12 timer. 

Jeg har helt sikkert fået nogle gode svar, og det lyder til, at et seperat leverandør til content, ville være en god idé. Jeg er godt klar over, at når man snakker videomateriale og streaming, så skal der fokus på den trafik man forhåbentligt får. 

Hvor meget de her videoer fylder, kan jeg ikke sige noget præcist om. Men det er større end YouTube videoer og den slags, så jeg vil uden tvivl skulle finde et godt content sted, som sikrer den bedste oplevelse for de besøgende

Jeg vil i hvert fald undersøge alle de her muligheder når tiden nærmer sig :) 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 14:21

Større end YouTube 4K? ;) 

prøv at vælg "Original" i resolution. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:37

Jeg kan ikke få linket til at virke - kan du smide det op som et link i indlægget? :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 00:01

Lundsby:

Jep, det koster under 1 krone pr. Gb ud og første er gratis! Ind er pt. gratis, men efter 1. Nov koster det 60 øre.

Jeg tror ikke engang vi kan købe trafik til de priser i det datacenter hvor vores servere står.

(Iøvrigt check priser på SQL Azure istedet for at betale 50K for en processer licens, så kan få 10 GB sql for 600 kr/måneden, det der Cloud Computing er ved at blive billigt :-) )

Afhænigt af dit miljø vil jeg våge og påstå at 1 kr. pr gb trafik er dyrt i dansk hosting.

Desuden vil jeg tage videohosting med et gran salt indtil vi ved størrelsesorden af trafikmængden der kommer til at se videoerne.

Hvis vi snakker om 10-50 mennesker dagligt er dette ikke problemet at hoste på en VPS men kommer vi udover de 50 vil jeg anbefale at benytte dig af amazon trods det er en af vores konkurrenter.

Hos Amazon er det især cloud løsningen der er fed, her har du flexibilitet så hvis du ikke vil gå ned som billetnet når der sker noget, så bør du vælge Amazon cloud løsning.

God aften.

-- Man kan hvad man vil!

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)