Hej Taggert.
I er tilsyneladende overbevist om, at det er bedre med et fiktivt navn end et navn, der relaterer (bare lidt) til produktet?
Lavpriskoekken.dk kan formentlig godt forbedres (det lyder mere af discount end af god kvalitet, og navnet savner særpræg) - men jeg ville ikke selv vælge nogle af de 10 forslag til navne.
Et "godt navn" har (efter min personlige mening) SÆRPRÆG (dvs. ikke rent beskrivende eller kun indeholdende generelle orddele - navnet skal jo også kunne tjene som varemærke) men stadig RELATION til det produkt, det handler om.
Vil man absolut have et fiktivt "Kunstord" som sit firmanavn (hvem sagde Bravida.dk eller Niscayah.dk - kan du regne ud, hvad de laver?), må man indstille sig på en laaang fase, hvor der bruges penge på at få indarbejdet sit navn i folks bevidsthed - hvilket man selv har gjort svært ved at vælge et navn, der ikke umiddelbart kan forbindes med det man laver.
Her er mere konkret, hvad jeg synes der er i vejen med de 10 forslag:
dakato.dk : Særpræget - ja, absolut. FOR særpræget. Minder mig umiddelbart mere om staten Dakota med en slåfejl. Giver også asociationer til DAKA (som forarbejder døde dyr!). Har intet begrebsmæssigt med køkkener og VVS at gøre.
Naxo.dk: Lyder som Saxo.dk (bøger) eller Naxos Bar (jeg kan se, at I holder til i Århus - så kender I sikkert baren i Skolegade). Igen: Hvorfor skulle jeg tænke på køkkener, når jeg hører Naxo?
snuup.com: Snuuup Doggi Dog? Hvad er meningen med dobbelt-vokalen? Er Happii.dk virkelig noget at efterligne? Hvor mange potentielle kunder vil stave dette forkert?
wappus.com: Minder om et plagiat af Wupti.com (som i øvrigt markedsfører sig på hurtighed - så navnet har relation til produktet).
Hihaa.com: Hæ. Hæ. Hæ.
bosa.dk: Er i det mindste kort. "Bo" relaterer til hjem og indretning - stadig lidt væk fra VVS og bad. Stadig ringe - men bedre end de ovenstående.
enemo.dk: Tjoo - det kunne være et efternavn, hvilket er positivt (personliggør firmaet). "Ene" minder om enestående og ener - gode kvaliter. Enemo Hvidevarer er ikke ringe. Men igen: Kunne I ikke finde på noget mere større relation til produktet?
voso.dk: Minder da lidt om Vola - hvilket er et kvalitetsproduktet i jeres kategori. Men stadig MEGET lavt på skalaen over firmanavne, der umiddelbart leder tankerne hen på køkken og VVS.
edino.dk: Ingen relation til køkken og VVS. Overhovedet. Fint navn til et website om dinosaurer, ellers ;-)
casapult.com: 50 % af kunderne vil skrive katapult.dk - og så mistede I de salg. "casa" er en god "mærkebestanddel" (spansk for "hjem") - hvis man da sælger møbler. Lidt samme stil som bosa.dk - dog med større mulighed for at sitet staves forkert og salget mistes.
Mit forslag er, at I starter forfra - kan I ikke gøre det bedre end de 10 forslag, så må I søge proff. bistand. Har I allerede fået proff. bistand til de 10 forslag, skal I skifte rådgiver.
Og selvfølgelig skal I da have en .dk-adresse til jeres danske site - danskere vil automatisk antage, at adressen er .dk, når de handler køkken, VVS osv. på en dansk webbutik.