Google Webmasterværktøjer tillader dig at angive geoplacering for dit domæne, såfremt det er et TLD domæne (eks. com), men ikke hvis det er et ccTLD som et .dk domæne er. Da mit domæne et .dk kan jeg ikke ændre geoplacering, og den er derfor låst til Danmark. Da min hjemmeside henvender sig til kunder verdenen over vil jeg gerne have åbnet op således min geoplacering er angivet til "ikke angivet" i stedet for kun "Danmark". Jeg har følgende domæner: www.domæne.dk Min hjemmeside er opbygget så det danske sprog ligger på www.domæne.dk og engelsk samt tysk ligger på henholdsvis www.domæne.dk/en og www.domæne.dk/de Min ide går på om det er muligt at tilføje samme sitemap på .com samt .de domænet, som der ligger på .dk domænet. Via .htaccess kan jeg jo blot sige at www.domæne.com/sitemap.xml skal pege på www.domæne.dk/sitemap.xml På den måde kan jeg jo tilføje www.domæne.com samt www.domæne.de til Google sitemaps og angive korrekt geoplacering. Jeg ved bare ikke hvordan Google vil reagere og håber derfor nogen har erfaring fra lignede situation? |
Jeg ville flytte mit main site til .com og så lade sprogversionerne køre i directories. Du kan ikke rigtig gøre noget ved det faktum at google synes at det geografiske område for .dk som danmark.