Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Geoplacering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Webmasterværktøjer tillader dig at angive geoplacering for dit domæne, såfremt det er et TLD domæne (eks. com), men ikke hvis det er et ccTLD som et .dk domæne er.

Da mit domæne et .dk kan jeg ikke ændre geoplacering, og den er derfor låst til Danmark.

Da min hjemmeside henvender sig til kunder verdenen over vil jeg gerne have åbnet op således min geoplacering er angivet til "ikke angivet" i stedet for kun "Danmark".

Jeg har følgende domæner:

www.domæne.dk
www.domæne.com -> redirectes via .htaccess til www.domæne.dk/en
www.domæne.de -> redirectes via .htaccess til www.domæne.dk/de

Min hjemmeside er opbygget så det danske sprog ligger på www.domæne.dk og engelsk samt tysk ligger på henholdsvis www.domæne.dk/en og www.domæne.dk/de

Min ide går på om det er muligt at tilføje samme sitemap på .com samt .de domænet, som der ligger på .dk domænet.

Via .htaccess kan jeg jo blot sige at www.domæne.com/sitemap.xml skal pege på www.domæne.dk/sitemap.xml

På den måde kan jeg jo tilføje www.domæne.com samt www.domæne.de til Google sitemaps og angive korrekt geoplacering.

Jeg ved bare ikke hvordan Google vil reagere og håber derfor nogen har erfaring fra lignede situation?

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:19

Jeg ville flytte mit main site til .com og så lade sprogversionerne køre i directories. Du kan ikke rigtig gøre noget ved det faktum at google synes at det geografiske område for .dk som danmark.

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:39

At du lægger det samme sitemap på flere domæner vil ikke ændre noget. De sider du har indekseret ligger på et .dk domæne, og sitemappet er blot en vejviser til google. Det er jo ikke sitemappet der indekseres, men derimod de filer som der henvises til - og de vil jo fortsat ligge på et .dk domæne.

Jeg ville nok lægge sider henvendt til internationale brugere på et .com domæne, også af hensynet til brugerne og genkendeligheden.

Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 14:20
Det var også en mulighed, men ikke en løsning, der er optimal i min situation. Mit sitemap er ved at være fornuftigt indekseret af google, så nu må vi se hvordan Det påvirker mine placeringer på de "udenlandske googler". Indtil nu kan google fint finde ud af det. Jeg har sidenhen erfaret at "geo" kun påvirker dine søgeresultater hvis man vælger "sider fra danmark".
Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 14:25
Allerup: Idet mine sprog er direkte oversættelser er det en dårlig løsning med "unikke hjemmesider på egne domæner". Google vil over tid finde ud af, at der er tale om oversat materiale og Det vil derfor give forringet søgeresultater. Istedet bør man bruge subdomæner eller mapper som i mit tilfælde.... f.eks. Domæne.dk/en Så ved google Med Det samme at der er tale om oversættelser og du bliver ikke straffet...
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:43

gudi:
Jeg har sidenhen erfaret at "geo" kun påvirker dine søgeresultater hvis man vælger "sider fra danmark".

Det er ikke korrekt. Laver du en søgning på "digital tv" på Google i hhv USA og DK får du forskellige resultater, og det er et resultat af geo-targeting. Som foreslået bør du skifte til .com domænet hvis du vil noget med din internationale SEO.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 12:32
Hej Jesper Det er naturligt, at man ikke har den samme placering verdenen over, men det er ikke udelukket pga. geo targeting. Jeg vil henvise til en af Googles egne videoer, hvor de i slutningen af videoen bekræfter effekten af geo targeting, som bekræfter min erfaring. http://www.youtube.com/watch?v=r9r3PayqaZM&sns=em
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)