Jeg overvejer at sælge direkte til forbugerne istedet for at at gå via forhandlere. I den forbindelse spekulerer jeg på hvornår der bliver tale om en internet butik, i forbrugerådets forstand. Her tænker jeg på 14 dages returret. Er der nogen, der kender definitionen af hvor når en butik betegnes for en internetbutik? I mit tilfælde bliver der både tale om fysisk showroom og mulighed for at købe på nettet. Dog ikke med webshop men via normal email kommunikation. mvh jesper holmgaard |
Du kan læse om fjernsalg herunder hvor kunden altid har 14 dages returret. Hvi skunden har set din vare i showroomet bør du få dem til at kvittere for dette inden de evt. lægger en ordre via email. ellers er du nok bundet af fortrydelsesretten.
Men hvorfor ikke gøre det nemt og tilbyde 14 dages returret til alle?
side 10
Når du ved fjernsalg køber en vare eller indgår
en aftale om levering af en ydelse, har du som
udgangspunkt altid 14 dages fortrydelsesfrist.