Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overlevelsesgrad

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Dette har muligvis været oppe og vende tidligere, men jeg vil høre om nogen har kendskab til, hvor mange iværksættere der "overlever" i det lange løb? Hvor stor en del tjener penge og hvor stor en del tjener mange penge etc.

Jeg synes at mange skriver om opstarten af en virksomhed der i forvejen er mange af (Webshops, café og SEO firmaer etc.). Der kan vel ikke være et markede for alle. En del må vel indse at iværksætterdrømmen ikke holdt.

Derfor vil jeg gerne høre fra folk der har kendskab til statistikker på området, men i lige så høj grad personlige erfaringer?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Rasmus  

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:42

Statistik fra 2005 fra Erhvervs- og Byggestyrelsen. LInk

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:43

Men er det ikke også sådan at der er en stor grad af "fritidsfirmaer" specielt herinde på amino? Det er min fornemmelse efter at have kigget lidt rundt. 

Men det er jo cool nok. Det er bare at komme igang og få erfaring med innovation!

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 12:36

Hej Vilhelm,

Fine pointer som jeg er enige i. Jeg havde måske bare håbet lidt på, at høre fra folk som havde personlig erfaring med, enten succes eller det modsatte.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:09

Hej

Jeg tror det er meget svært lave en statistik der er retvisende.

(Man kan jo få en statistik til at vise det man gerne vil, det kommer an på hvordan man spørger og måler)

Jeg har en del bekendte derer eller har været pizzaria ejere.

Desværre er der en stor del af disse små butikker der kører lige indtil første gang der skal betales moms, så bliver butikken solgt, og en ny ejer kører videre til han skal svare moms osv. osv. Altså ejerne klar over at de stopper allerede ved opstart.

Det vil jo give et meget højt tal i gruppen der ikke overlever.

For mit eget vedkomne kunne jeg godt have forsat min egen virksomhed, men fik et tilbud jeg ikke kunne sige nej til. Jeg kunne altså have overlevet, men valgte en anden vej.

Når det er sagt, er min personlige fornemmelse at der er en ret stor andel af nystartede virksomheder der "dør" i det første opstartsår. Og det behøver jo ikke udelukkende være økonomi der er årsagen. Der kan jo være personlige årsager bag. Mange bliver overraskede over tidsforbruget der er som selvstændig.

KMOSEN

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)