Jeg går og tænker lidt over et job hvor jeg selv (privat, måske som firma?) betaler en del af min egen løn (vha. en opsparing jeg har). Det skal foregå på den måde at en anden virksomhed udbetaler min løn, og at jeg på en måde giver dem den del af lønnen som jeg skal stå for, og at de så udbetaler den fulde løn til mig (jeg forestiller mig det er sådan pga. overenskomst).
Findes der nogen konstruktioner til den slags, hvor jeg undgår at betale skat af min opsparing igen?
Jeg synes ikke umiddelbart de planer lyder videre betryggende så forvent en begrænset mængde af hjælp hvis du ikke kan fortælle mere konkret om hvad i alverden formålet skulle være medmindre det drejer sig om en slags hvidvask...
Nu er det opsparing som står i Dansk bank, og som jeg allerede har betalt skat af een gang, men OK, nu du spørger så drejer det sig konkret ikke om hvidvask Det drejer sig om at jeg ikke har lyst at betale skat af de samme penge to gange.
Det er en forskerstilling som skal finansieres, og hvor det er normalt at få legater/sponsorater/osv til at finansiere en delmængde af stillingen. Jeg har på den måde fået finansieret 2/3, og vil godt selv spytte resten i kassen, da det giver mig en del friheder.
Jeg har svært ved at se formålet med det, hvis du alligevel har pengene stående på en privat opsparing. Hvorfor så ikke bare bruge af dem direkte derfra, i stedet for at udbetale dem som løn?